woensdag 1 februari 2017

Vrijdag 27 januari 2017

Mooie kusten onderweg

Echte Spaanse huisjes

Heel veel kassen van plastiek

Eerst even kijken of het veilig is om naar buiten te gaan

Wat een heerlijk plekje

Donkere luchten maar wij hebben er gelukkig geen last van

Regen in de verte

Een eiland voor de kust

En de zon gaat onder

We vertrekken vandaag weer en verwachten flink wat regen maar dat blijkt reuze mee te vallen. We nemen een weggetje die ons door de bergen voert en als heel veel kassen van plastiek . Als we weer bij de kust komen zien we heel veel campers staan zo aan het strand en als we op de plek komen waar de coördinaten ons naar toe hebben gebracht blijkt dit ook een mooie plek zo aan het strand te zijn. We zetten de campers zo dat we niet veel last van de wind hebben en gaan dan eerst eten en daarna even een stukje van de omgeving bekijken. Ger gaat bij Hen en Aad naar de stroom kijken want ze zaten gisterenavond zonder en dat is best gek. Hij belt nog even met de man waar wij altijd de accu’s halen maar dan blijkt dat het normaal is in AGM accu’s niet de cellen volstaan met vocht. Hen en Aad hebben ook een soort monitor waarop ze kunnen zien hoe vol de accu’s zijn maar daar kan Ger ook niet echt wijs uit en dus bellen we nog maar even met de stroomwinkel en als die later terugbellen weten we ook weer hoe dat werkt maar dat lost niet het probleem op dat hun zo snel hun stroom kwijt zijn. Erg vervelend maar gelukkig hebben ze een generator die dan maar even moet draaien. We zien boven de bergen een flinke bui hangen en krijgen daar een heel klein staartje van mee maar voor de rest hebben we eigenlijk prima weer vandaag. Bram vindt zijn nieuwe plekje weer een beetje eng maar als hij eerst de boel vanuit het raam heeft verkent durft hij als het donker is toch buiten te piesen en poepen. Scheelt weer een vuile kattenbak.

Zaterdag 28 januari 2017
De zon komt op

Nog even water tanken

Ruige bergen

Er wordt hier al volop sla verbouwt en ook al geoogst

Spanje is wel heel erg mooi

Pech in Villaricos

De mannen gaan kijken of ze het kunnen repareren maar dat lukt jammer genoeg niet

Dan maar doen waar we goed in zijn en dat is genieten

We beginnen de dag met een mooie zonsopgang.
Hen heeft gisteren een adres gevonden waar we kunnen wassen en dus rijden we vandaag eerst 11 km. terug naar Aguilas en daar vinden we de wasserette en worden wij afgezet en gaan de mannen ergens de campers parkeren. Het zijn grote wasmachines en dus kan alles in één keer gewassen worden. Daarna verdelen we het over drie drogers en binnen 1.1/2 uur zijn we helemaal klaar. We bellen de mannen weer en die komen ons ophalen. We gaan daarna naar een benzinepomp om water te tanken en als dat ook weer vol is voor 2,= kunnen we weer verder en gaan we de hele 25 km. naar onze volgende camperplaats afleggen. We rijden langs een mooi stuk kustweg en komen dan in Vilacarios aan en daar zien we de campers al op het strand staan en rijden wij ook daar naar toe. Als Ger de camper in zijn achteruit zet werkt de koppeling niet meer en dus kunnen we geen kant meer uit. Ger en Aad gaan kijken of ze iets kunnen vinden maar nee dus. Met veel moeite krijgt Ger hem toch nog een stukje achteruit en staan we een beetje tussen de campers in Hen en Aad kunnen ruilen met een Engelsman en staan daardoor naast ons. Ik ga dan bellen met de NKC en die zegt dat hij maandagochtend voor ons zal bellen en dus staan we hier voor het weekend gelukkig goed en wachten we het maar af. Ger blijft het nog wel proberen maar het lukt jammer genoeg niet. Wij gaan een beetje bij de campers vandaag zitten achter het riet zodat we een beetje uit de wind zitten. Ik en Hen gaan weer met haar haak hond aan de slag want die zit nog ingewikkelder in elkaar dan een hele moeilijke puzzel. We hebben ’s avonds een prachtige zonsondergang .

Zondag 29 januari 2017

En weer een mooie zonsopgans

In de verte staan de campers

Worsten op de markt

En ook brood en deze dame komt 's morgens ook met een auto boord verkopen bij de campers

Hier hebben we onze kip gehaald voor de lunch

Is het niet gezellig zo

Ook hier van die mooie huisjes

Heel veel kruiden

Vandaag is het prachtig weer en weer hebben we een mooie zonsopgang. Als we allemaal gereed zijn gaan we naar het dorp om op de markt te kijken en dat blijkt een flinke te zijn. Het is echt heel gezellig en ik koop nog een sjaal voor de winter en we kopen ook nog heerlijke mandarijnen 2 kilo voor 1,= dus dat is niet te veel betaald. Bij een grote kippenboer die allemaal kippen staan te grillen kopen we voor tussen de middag een heerlijke gegrilde kip en deze smaakt ook nog eens geweldig. Als we weer terug zijn bij de campers krijgen we juist dan sluier bewolking en dat maakt het gelijk een stuk frisser. Ik ga met Aad nog even schelpen zoeken op het strand en daarna kunnen we nog even achter de bus in het zonnetje zitten en gaan Hen en ik weer verder met onze puzzel hond maar denken dat we het nu aardig voor elkaar hebben. Als we ’s avonds naar de tv willen kijken gaat onze schotel steeds Astra 3 op een verkeerde plek zoeken en dat vindt Ger natuurlijk helemaal niet leuk want om 19.00 uur begint studio sport en dat wil hij natuurlijk wel zien. Als de schotel echt niet de goede kant op wil gaat hij maar even bij Hen en Aad kijken en zetten we daarna maar een dvd op.

Maandag 30 januari 2017-01-30

Ger en Aad maken even de brander van onze koelkast schoon
Het is weer mooi weer maar de wind is nog wel koud. We worden even na 09.00 uur gebeld door de SOS dienst en die vertellen dat er iemand van een garage komt kijken en gaat proberen het hier ter plekken te maken ook al moeten er onderdelen worden besteld maar als dat niet kan dan worden we naar de garage gesleept. Nou dit vinden wij natuurlijk een prima oplossing en gaan dus zitten wachten en wachten duurt dus heel lang en zeker als er op 11.30 uur nog steeds niemand is geweest. Maar we moeten natuurlijk niet vergeten we zitten wel in Spanje. Als er in de middag nog niemand is geweest gaan we maar weer bellen en gaat de SOS dienst er weer achteraan. Later krijgen we te horen dat er veel ongelukken op de weg zijn gebeurd en dat ze dus vandaag geen tijd voor ons hebben maar morgen komen ze dan tussen 09.00 en 10.00 uur. Nou we zullen het wel zien. Het is ondertussen prachtig weer geworden en ik en Aad zitten zelfs in onze korte broek. We moeten wel een plekje uit de wind opzoeken want die is nog wel een beetje fris. Om 18.00 uur gaan we pas weer naar binnen.

Dinsdag 31 januari 2017

Eindelijk zijn de monteurs er

Wat is het toch lekker in de zon in januari
We zijn weer vroeg wakker en ook vandaag is het in de ochtend best fris. Om 09.00 uur staan we allemaal buiten te wachten op de auto van de garage maar natuurlijk niemand te zien. Als er tegen 10.00 uur nog niemand is ga ik weer bellen want we hebben nu wel de ervaring dat we ze achter hun broek aan moeten zitten. Als ik net met de man van de SOS dienst aan de lijn zit komen ze aanrijden en zijn we helemaal blij. Twee Spaanse mannen die ook niets anders spreken kijken even naar het euvel en vertellen dat er een nieuwe drukgroep ingezet moet worden en dat ze die moeten bestellen en dat dat niet hier ter plekke gerepareerd kan worden en dus sturen ze een sleepwagen om ons weg te slepen. Ze vertellen ook dat we daar kunnen staan met de campers en dat we ook stroom krijgen, kijk daar worden we weer een beetje blij van. Wij staan dus de hele ochtend te wachten op de sleepwagen maar die komt natuurlijk niet. Onze Spaanse buurman probeert nog te bellen maar ze nemen niet op. Als er om 14.00 uur nog niemand te zien is gaan we maar weer met de SOS dienst bellen en die gaan het weer opnemen met de garage maar die zijn natuurlijk aan het lunchen en ze krijgen ze pas tegen 16.00 uur te pakken. We krijgen dan te horen dat er binnen 40 minuten een sleepwagen bij ons zou moeten zijn en wij nemen dit al wat ruimer maar 1 uur en  een kwartier later is er nog steeds niemand. Maar weer bellen en dan krijgen we later weer te horen dat het een misverstand was en dat iedereen dacht dat de garage een sleepwagen zou regelen maar dat moest dus door de SOS dienst gedaan worden en nu lukt het natuurlijk niet meer vandaag en wordt het morgenochtend. We spreken af tussen 08.00 en 09.00 uur maar later horen we dat het alweer een uur later gaat worden. Nou we zijn reuze benieuwd of we morgen uberhaubt een sleepwagen gaan zien. Het is in de middag weer heerlijk weer geworden al is de wind nog wel een stuk frisser dan gisteren. We kunnen lekker achter de campers zitten en Aad gaat nog een paar keer vissen maar vangt niets. Wat hij wel heeft kunnen vangen wil hij niet hebben. Het blijkt namelijk dat waar hij de tweede keer aan het vissen is een soort homo ontmoetingsplaats is en er loop man rond om hem heen friemelend aan zijn gulp. Als ik later kaas kom brengen als aas gaat de man snel weer weg. Wij hebben niet veel meer gedaan dan wachten, wachten en nog eens wachten.

Woensdag 1 februari 2017

En daar gaan we dan eindelijk

Op naar de garage

Hier moet het dan allemaal goed komen

Met Hen en Aad nog even naar het strand

Waar we nog heerlijk van de zon genieten

Wij staan bij de garage met de rode rand

Ik ga de berg op om dit kerkje tegen te komen

Sloppenwijk in Spanje

Mooi uitzicht zo boven op de berg

Hen en Aad staan nog even op een parkeerplaats vlakbij de garage

We staan weer vroeg op en wachten op de sleepwagen en zowaar hij is er al om 09.45 uur en daar zijn we heel blij mee. Het valt nog niet mee om de camper op de wagen te krijgen want het blijkt dat de achterbanden maar net tussen de randen van de oplegger passen en dat is dus even goed ervoor zetten. Ger rijdt met de sleepwagen mee en ik met Hen en Aad. Bij de garage aangekomen is het wederom niet makkelijk om de camper er weer af te krijgen want omdat de weg een beetje oploopt komt de achterkant van de camper al snel tegen de grond aan maar de monteurs hebben daar wel een oplossing voor en dan staat onze camper weer op de straat. Bij het laatse stukje van de sleepwagen af wordt nog net onze voorbumper geraakt en maak ik er maar snel een foto van voor de verzekering. De receptioniste van de garage spreekt gelukkig aardig Engels en dus wordt er van alles geregeld en krijgen we stroom en kunnen Hen en Aad hier ook staan. Als alles is geregeld gaan Hen en Aad eerst oppad voor gas en gaan ze gelijk kijken waar hier de wasserette zit want als we hier toch nog een tijdje staan kunnen we nog even wat dingen wassen. Als ze weer terug zijn gaan de monteurs net aan onze camper beginnen. Ger blijft bij de camper en ik ga met Hen en Aad mee en rijden we nog even naar het strand want het is echt heerlijk weer en genieten we daar nog even van het zonnetje. Weer terug bij de garage zet Aad zijn camper op een grote parkeerplaats zodat we daar nog even buiten kunnen zitten. Ik ga dan met Vira even een stuk lopen want verderop staat een berg met een Jesus beeld erop en daar wil ik even gaan kijken. Het is een flinke klim maar wel de moeite waard want het uitzicht is prachtig. Ik zie ook dat aan de andere kant van de berg nog echte sloppenwijken zijn. Weer terug bij de camper zijn de mannen klaar met het uit elkaar halen van onze camper en blijkt ook dat de koppelingsplaten versleten zijn en dus laten we die ook maar gelijk vervangen. Later horen we van de receptioniste dat alles bij elkaar ongeveer 1100,= gaat kosten dus dat is weer een aardige rip uit ons lijf maar het is niet anders. Hen en Aad komen ook naast ons staan en kunnen dan ook aan de stroom. Als alles goed is zouden de onderdelen morgen er al moeten zijn en zeggen ze dat we morgen weer zouden kunnen rijden. Nou wij zijn al blij als het vrijdag zou zijn opgelost.

1. Hmmm je verhaal komt me zo bekend voor. Hoe kan dat nou? Toch schrijf jij dingen die ik niet schrijf dus toch weer andere informatie voor mensen die alle twee onze bloggen lezen.