zondag 1 januari 2023

Noorwegen 2 december/januari '22/'23

Zondag 2e kerstdag 26 december 2022

Het heeft vannacht warm water geregend en heeft de meeste sneeuw laten smelten. Kregen gisterenavond weer een melding dat we het noorderlicht zouden kunnen zien maar er was teveel bewolking. Vanochtend werden we al om 06.00 uur gewerkt door de wekker van Frank en Debbie. Ik ben hem gaan uitzetten en weer terug in mijn bed gestapt want dat was ons toch iets te vroeg. Hopelijk gaat hij morgen niet weer af, ik heb namelijk geen idee of hij nu helemaal uit staat. Vandaag is het erg vies weer met flink wat regen met daar tussendoor hagel en met flinke wind is dat niet echt lekker in je gezicht. We trekken pakken aan van Frank en Debbie en die moeten ons droog houden maar ik krijg toch nog één natte knie. De sneeuw is dan wel voor een groot gedeelte weg maar de opgevroren gedeeltes zijn echt spiegel glad en dus zijn we weer super blij met onze spikes. Weer terug worden de honden goed afgedroogd en pellen wij ons weer uit de pakken. Na de lunch gaan we genieten van allerlei leuke series en afleveringen van "ik vertrek" die zich allemaal in een warm land afspelen 😄. Om 15.00 uur ga ik nog even de honden uitlaten en zie gelijk dat de zon prachtig achter de bergen ondergaat.
Kan het natuurlijk niet laten om foto's te maken
zoals je ziet is het niet al te lang licht hier. We hebben nog contact met Gran Canaria en die hebben goed weer en maken mooie wandelingen. 

Maandag 27 december 2022

Vannacht is het flink gaan waaien en hagelen en dat houdt bijna de hele dag aan. De dag wordt dan ook de meeste tijd binnen doorgebracht behalve als we de honden uitlaten. Maar deze vermaken zich binnen ook prima. 
en daarna vallen we buiten ons mandje in slaap. 

Dinsdag 28 en woensdag 29 december 2022 

De dagen verkopen zo'n beetje het zelfde als de afgelopen dagen dus veel heb ik niet te vertellen. Gisteren belde Lia nog even een die hebben nog steeds prima weer en gaan 2 januari weer verder trekken. Vandaag nog even naar Marian gebeld wat die is vandaag jarig en ook alweer 67 jaar geworden. Toen we vandaag met de honden gingen lopen was het veel drukker dan de andere dagen maar dat kwam omdat de vuilstort open is en die zit aan de weg waar je met je honden los mag lopen, gelukkig geen enkel probleem. 
vandaag droog en een mooie zonsopgang om 10.30 uur als we met de honden aan het lopen zijn. Weer terug vullen we eerst de houtvoorraad aan. De rest van er dag doen we niet veel buiten natuurlijk in de middag weer met de honden lopen. 

Donderdag 29 december 2022 

Omdat het steeds bewolkt is is het ons nog steeds niet gelukt om het noorderlicht te zien wat wel erg jammer is. Ook vandaag hebben er weer dikke wolken aan de lucht. Af en toe piekt de zon er even door en dan kan ik het niet laten om toch maar weer een foto te maken. 
Ger loopt iedere dag de muizenvallen na en vanmorgen waren het er, na een paar dagen niets, ineens 5, deze worden netjes gecremeerd in de kachel waar ik toch een beetje van griezel. In de middag weer met de honden wandelen die even lekker uit hun dak gaan op het hondenveld en dat is omringd door heuvels dus chico zijn geblaf was tot ver te horen. In de avond liggen alle beesten weer heerlijk in ruststand. 
Ook vanvond krijgen we weer een melding dat het noorderlicht te zien is maar zijn de wolken weer een spelbreker, zo jammer. 

Vrijdag 30 december 2022 

Het is vannacht weer flink gaan waaien en er valt weer regelmatig een hagelbui. Na het ontbijt en de wandeling met de honden ga ik een was draaien en maakt ik een kwarktaart zodat we iets lekkers hebben met oud en nieuw en als Debbie en Frank weer thuis komen. Ik kijk nog even naar een kamer voor op de terugweg en vindt er een bij Lillehammer ik wacht toch nog maar even met boeken. Ik bel of even met Petra der moeder want die wordt vandaag 90 jaar. Ze heeft niet veel tijd want het huis zit vol en dus ga ik morgen nog wel bellen. 

Zaterdag 31 december 2022 

Oudejaarsdag, we doen het zelfde als de afgelopen dagen en dat is dus niet veel buiten met de honden wandelen. Het weer werkt ook niet mee vandaag want het waait hard en in de middag komt er sneeuw en hagel. Als het even droog is loop ik nog even met de honden en we eten 's avond een pizza. Ik pleeg nog een paar telefoontjes en dan is het aftellen naar het nieuwe jaar. We horen dat Frank en Debbie in het vliegtuig zitten. Na middernacht worden we door ze gebeld en horen we dat het nog ongeveer 3 kwartier gaat duren voordat ze er zijn. En ja hoor tegen 01.00 uur zijn ze er. We blijven kletsen tot 03.30 uur en dan zoeken we ons bedje op






1 opmerking: