zaterdag 10 september 2022

Scandinavië/Frankrijk/Spanje 2022 week 11

Zaterdag 3 september 2022

Nadat ik en Marco een kleine wandeling met de honden hebben gemaakt, deze werd een stuk langer omdat we verkeerd liepen, gaan we weer verder. Vandaag rijden we door Luxemburg omdat de diesel daar een stuk goedkoper is. Het is ook wel weer eens leuk om dwars door Luxemburg te rijden want dat is lang geleden. We stoppen nog even voor koffie en komen om 14.00 uur op de camperplek uit aan de Moezel. Het blijkt een plek te zijn waar wel 50 campers zouden kunnen staan en dan nog heeft iedereen een privé plekje. Omdat we onderweg een flinke regenbui hebben gehad zoeken we een plekje uit op een harde ondergrond. Af en toe valt er nog een spatje regen en dus wordt er binnen gegeten. Na het eten gaan we wandelen over paden tussen allerlei meertjes door echt een mooie plek hier. We doen nog een spelletje Rummikub met elkaar en na het avondeten nog een kleine wandeling en dan nog wat tv kijken.
Onder de overkapping koffie drinken
tijdens de ochtendwandeling kwamen we dit enorme hert tegen.
         door de stad Luxemburg
                     Luxemburg
bij de camperplaats waar sommige meertjes flink groen zijn
                we staan hier prima
Zo mooi die ondergaande zon en de weerspiegeling in het water

Modelange N49.269714 E6.182392

Zondag 4 september 2022

We staan op met dichte mist maar tegen de tijd dat we vertrekken komt de zon er doorheen en krijgen we een strak blauwe lucht. Onderweg stoppen we eerst voor koffie en later voor een boterham. Ik had een sanistation opgezocht vlakbij de camperplek maar later bleek dat ik de verkeerde camperplek in het oog had en dus waren we te ver gereden. Maar de wc's konden geleegd alleen watertanken ging niet omdat vanwege de droogte er geen water op de kranen stond. We gaan daarna naar een andere camperplek maar dat wordt hem niet en dus weer een nieuwe uitgezocht 2,5 km verderop. Deze is prima alleen jammer dat er al een camper staat op deze mooie plek. We zetten de onze ernaast en gaan dan snel in de schaduw zitten wat het is erg warm vandaag. We gaan vandaag barbecueën en als tegen de avond de andere camper nog vertrekt verzetten we snel de campers zodat we beide heerlijk op het water uitkijken. De BBQ smaakt weer lekker en omdat het al gaat schemeren als we klaar zijn bewaren we de afwas voor morgen. Om 21.15 uur gaan we dan ook naar binnen.
Rijden door het mooie Franse landschap
Onderweg moet er ook gegeten worden
           Staan we eerst nog zo
 later kunnen we heerlijk langs de waterkant staan.
            uitzicht op de Loue
       en een lekker stuk vlees op de BBQ.

Brères N47.05973 E5.858365

Maandag 5 september 2022

We staan op met een strak blauwe lucht en de brug weerspiegeld prachtig in het water.  Nadat we koffie hebben gedronken gaan Marco, Monique en ik kijken of we ergens kunnen wandelen met de honden. We lopen over de brug naar een klein dorpje en vragen daar waar we kunnen lopen met de honden. We krijgen aanwijzingen en komen al snel in het bos terecht waar we steeds links aan moeten blijven houden en dan zouden we met een uurtje weer terug in het dorpje zijn. Dit is ons dan ook helemaal gelukt. Het is weer flink warm vandaag en we komen dan ook bezweet terug bij de campers. De rest van de dag doen we niet zo veel. We overleggen nog wel wat we zullen doen omdat waar we ook kijken het weer de aankomende dagen er niet best uitziet. Monique wil wel heel graag naar de twee baaien in Spanje en dus kijken we of dat te doen is en besluiten we er voor te gaan.
de brug mooi weerspiegeld in het water

Brères N47.05973 E5.858365

Dinsdag 6 september 2022

Het heeft tegen de ochtend en paar druppels geregend maar als we opstaan is het droog. Na de koffie vertrekken we en gaan we eerst tanken en boodschappen doen voordat we op de tolwegen komen want die gaan we vandaag rijden om op te schieten. Op een grote parkeerplaats langs de tolweg kunnen we nog water tanken en legen we toch ook gelijk maar weer de wc. De honden worden uitgelaten en wij drinken nog een bakkie en dan weer verder.  We hebben een plek uitgezocht aan de Rhone en dat blijkt een prachtige plek te zijn bij een oude ruïne. Later lopen weer nog een eind met de honden en valt Monique nog maar gelukkig valt de schade mee, en blauwe knie en een paar schrammen. Bij een cruiseschip stoppen we en zien net dat er een buslading Amerikanen aan boord gaan. We rest van de middag genieten we van het mooie weer en het uitzicht, Chico van zijn bal. Aan het begin van de avond zien we het in de verte steeds flitsen maar heel weinig gedonder dus het is nog ver weg
de zonnebloemen staan nog mooi in bloei
we hebben een prachtige plek aan de Rhone
tijdens de wandeling kijken we nog even bij een cruiseschip wat net Americanen aanbod stappen.
Ze zijn de ruïne aan het opknappen.

Chatauneuf-du-pape N44.054544 E4.790653

Woensdag 7 september 2022

Het heeft vannacht aan een stuk door geonweerd. In eerste instantie bleef het nog droog maar later kwamen er toch ook buien en moesten de dakluiken dicht. Het werd een nacht met weinig slaap. Om 09.00 uur gaan we weer rijden en zitten al snel weer op de tolweg. Het weer ziet er vandaag weer heel goed uit. We stoppen nog even voor koffie en daar heeft Monique nog een heerlijk stuk gebak bij. Ik wist dit niet en was al naar een kiosk gelopen om wat bij de koffie te halen en nu hebben we morgen dus weer gebak, dat wordt echt weer aan de lijn als ik thuis kom. We rijden Spanje binnen en om 15.00 uur zijn we bij Vic en is het daar bijna uitgestorven op de camperplek. Als we staan eten we eerst even en na nog even rusten gaan Monique en ik nog de stad in en kopen beide nog een leuk shirtje. Het was de bedoeling om op de terugweg Pizza mee te nemen maar nu blijken ze te verbouwen en zijn ze dus dicht. Een andere zaak zou om 18.00 uur open gaan maar als we weer terug naar de campers lopen om 19.30 uur is deze nog steeds hermetisch afgesloten dus dat gaat hem niet worden. Dan lopen we maar even langs de supermarkt en kopen daar diepvries pizza's. Eer alles is gebakken en we koffie ophebben is het al over 22.00 uur en gaan we dan ook niet veel later naar bed want we zijn allemaal moe van de afgelopen nacht.
         En zo zitten we weer in Spanje
           Nog even de stad in

Het Plazza Mayor van Vic

Vic N41.934502 N2.23993

Donderdag 8 september 2022

Als we wakker worden zijn ze op het veld beneden ons al bezig met luchtballonnen gereed te maken voor een ballonvaart. Het zijn er uiteindelijk 5, een leuk gezicht zo. We gaan weer verder naar het zuiden. Onderweg nog veel bewolking maar als we aan de kust komen komt de blauwe lucht tevoorschijn. Onderweg nog even koffie met appeltaart dus en om 15.00 uur zijn we in Castellon de la Palna. We rijden langs de plek bij het vliegveld waar het normaal zwart ziet van de campers maar die plek is nu helemaal leeg. Ik lees later dat je er niet meer mag staan. We rijden dan door naar de officiële camperplaats in de hoop dat we daar dan nog een plekje kunnen vinden. Het valt ons reuze mee want er zijn nog plekken en zelfs nog twee naast elkaar. Monique en ik gaan eerst gelijk de honden uitlaten. Het is best druk aan het strand dus moeten de honden maar even wachten om te zwemmen. Ik maak voor de rauwste honger, niet dat we dat hebben, saucijzenbroodjes warm in de oven en na nog een hapje en een drankje gaan we eerst zwemmen. Het is heel anders dan in Noorwegen waar het een overwinning was om door te gaan, hier stap je in een warm bad. We nemen allemaal een heerlijke duik in het water en later nog een keertje. De honden mogen nog even op het strand en we laten ze lekker zwemmen wat ze heel fijn vinden. Tegen de avond worden er boodschappen gehaald en dan beginnen we maar gelijk aan het eten want het is alweer 19.30 uur. Om 22.15 uur liggen we op bed.
's Morgens worden er 5 luchtballonnen gereed gebracht.
de honden worden uitgelaten in Castellon
onder de boom is het nog goed te doen

Castellón de la Palma
N39.97979 E0.02292

Vrijdag 9 september 2022

De zon komt prachtig op uit de zee en die moet natuurlijk op de foto. Om 08.50 uur rijden we weer. Er wordt eerst getankt en dan op naar de volgende plek. Onderweg nog even koffie en om 12.15 uur zijn we op onze uitgezochte camperplaats daar staan op de beste plekken al campers en de andere plekken worden door ons afgekeurd. Snel even wat anders opgezocht en gevonden. Daar zijn we tegen 13.00 uur en blijkt dat Ger en ik daar al eerder hebben gestaan. Ook hier zijn alle plekken aan zee bezet maar er zijn nog prima andere plekken en dus staan we al snel en wordt er eerst gegeten. Na het eten snel het water in wat weer heerlijk aanvoelt en mens er dier geniet dan ook. Later gaan we nog een keertje een Chico heeft ondertussen zoveel zout water binnen gekregen dat hij alles wat hij gegeten heeft er weer uitspuugt. We eten vanavond en eigengemaakte aardappel salade en die smaakt prima met dit weer. We doen nog een spelletje en gaan om 23.00 uur naar bed.
         een prachtige zonsopgang
Even een paar foto's van onderweg met het altijd NIET mooie Benidorm.
          Hebben zo een prima plek
en genieten met z'n alle van zon, zee en strand
hebben zwembandjes gekocht om op te drijven maar deze is even gemaakt voor de kleinkinderen.

Urbanova N32.289445 W0.520565

1. Wat fijn dat jullie nu ook kunnen genieten van de warme zee, is zo heerlijk!

2. Heerlijke vakantie zo en die foto van M&M is toch ook te gek met de zwembandjes😃