zaterdag 15 april 2023

voorjaar 2023 Spanje week 9

Vrijdag 14 april 2023

Als we opstaan schijnt de zon nog maar al snel komen de wolken tevoorschijn en zijn we hem kwijt.  We hebben voor vandaag een plekje uitgezocht bij Nevers en daar is nog een sluis wat wij vroeger heel vaak hebben gelegen met de boot samen met Piet en Reina. Voordat we er zijn halen we nog even brood bij de Lidl.  Als we dan staan brengt het toch weer heel veel herinneringen boven.  Er zit ik een man te vissen en volgens Ger en mij is dat dezelfde man die er al die jaren geleden ook al zat en zijn vissen aan de reigers voerde. Het is vies druilerig weer en dus besluiten we om alleen maar even koffie te drinken hier en nog een stuk door te rijden.  We zoeken een plekje net boven Troyes uit en dat is nog eens 200 km rijden.  We rijden wel weer over N wegen en dat is toch veel gezelliger dan over de tolweg. Onderweg nog even eten op en parkeerplaats en dan weer verder.  Als we bij de camperplaats aankomen is het daar een grote modder zooi en daar gaan we die echt niet instaan.  We zoeken weer wat anders op en na tegen een wegopbreking te zijn gereden komen we toch op de plaats van bestemming en deze plek is veel beter,  zeker met dit regenachtige weer.  Er is zelfs stroom aanwezig.  Marco en ik gaan eerst maar even met de honden lopen wat hier ook goed kan.  Monique gaat alvast een paar kastjes schoonmaken want we hebben besloten om morgen naar Brunssum te rijden en dan zondag naar huis.  In Brunssum zit een lekkere Griek en daar willen we morgen gaan eten en omdat het dan zaterdag is bespreken we maar alvast een tafeltje. Na het eten wordt er nog een spelletje rummicub gedaan en dat zal de laatste keer zijn voor deze reis.  Er komt nog een kleine camper bij ons staan die graag gebruik maakt van de stroom, wij hadden het niet nodig na een flinke rijdag.
ons plekje bij Nevers waar we uiteindelijk niet blijven staan.
deze is het uit eindelijk wel geworden

Charmant sous Barbuise N48.4118 E4.16948

Zaterdag 15 maart 2023

Het weer is er in de nacht niet beter op geworden want het regent nog steeds.  Na het ontbijt vertrekken we weer en nemen eerst de tolweg.  Als deze is afgelopen rijden we nog wel vaak over een vierbaansweg maar het rijd wel weer een stuk gezelliger. We drinken nog koffie en bij het tanken bij een Intermarche, in Frankrijk altijd goedkoper bij een supermarkt,  halen we gelijk nog even stokbrood en melk en daarna weer een plekje zoeken om te eten.  Het is ondertussen weer lekker weer geworden en zo kunnen we gezellig aan een picknicktafel buiten ons broodje eten.  Om 16.30 uur zijn we in Brunssum waar nog plek genoeg is om de campers neer te zetten.  Marco en ik gaan dan eerst een eind met de honden lopen wat hier heel goed kan.  Monique is weer aan de schoonmaak en wij drinken nog wat.  We hebben om 19.00 uur bij de Griek afgesproken en dus worden in 18.00 uur de honden nog even uitgelaten en gaan we een halfuurtje later naar het centrum lopen. Het is enorm druk bij de Griek en maar goed dat we hebben besproken.  We kiezen voor een tappas maaltijd en die begint met een heerlijke salade en daarna krijgen we een flinke schotel vol met heerlijke dingen.  Het is erg veel en we krijgen het dan ook niet allemaal op,  zelfs Marco gaat het niet lukken.  Ondanks dat we flink vol zitten willen we toch nog wel een toetje. Het toetje blijkt een flink bord vol te zijn en als Marco nog om extra slagroom vraagt zal hij dat weten ook.  Als alle buiken propvol zitten gaan de mannen alvast naar buiten terwijl Monique en ik gaan afrekenen, er wordt ons nog een alcoholvrije cocktail aangeboden en daar moeten we natuurlijk voor ons fatsoen wel iets van drinken maar lekker is anders en het meeste laten we dan ook staan.  Dan nog 20 minuten terug lopen en dat geeft weer een beetje lucht.  Als de honden weer zijn uitgelaten zitten we nog even bij elkaar maar gaan we toch al snel is bed opzoeken.
even koffie onderweg
en dan schijnt de zon weer en kunnen we buiten eten
en zo zitten we in mooi België.
eenmaal in Brunssum worden eerst de honden uitgelaten
ter afsluiting gezellig eten bij de Griek
dit was een schotel voor twee personen,  echt enorm
En dit was het toetje met voor Marco extra slagroom.
Brunssum bij nacht

Brunssum N

Zondag 16 april 2023

Na het ontbijt en de afwas nemen we afscheid van Marco,  Monique en Doedel.  Het was een gezellige reis zo met z'n vieren en zeker voor herhaling vatbaar en dat is maar goed ook want eind juli gaan we weer voor 3.1/2 maand met elkaar op pad naar Griekenland. Marco en Monique rijden naar huis en wij rijden naar Kleve want we willen nog even wat boodschappen halen.  In Kleve is nog plaats genoeg en al komt af toe de zon tevoorschijn is het toch niet lekker genoeg om buiten te zitten. Chico wordt uitgelaten en voor de rest doen we niet veel.
toen we twee maanden geleden in Kleve stonden hadden we precies hetzelfde weer.

Maandag 17 april 2023

Na het ontbijt gaan we eerst even langs de Aldi voor shag en dan nog even jenever bij de Lidl.  We rijden ook nog even naar Kranenburg om daar voor Ger bij de schoenenwinkel slippers te zoeken en nog een paar goede schoenen.  We slagen voor alles en rijden dan door naar huis.  Daar zijn we om 11.00 uur en dan kan het grote uitladen beginnen.  Ondertussen nog even koffie bij Truus, daar is geen ontkomen aan,  maar best gezellig.  Als ik de hele camper leeg heb gehaald is Ger ondertussen al met Chico naar het bos geweest.  Hij is ook al beginnen met onkruid trekken en ik ga daar ook nog even mee door. Om 16.30 uur houden we het voor gezien en gaan we genueten van de bank. We hebben bijna 8000 km gereden de afgelopen 8.1/2 week en hebben enorm genoten van van de vele wandelingen en steden die we bezocht hebben. Nu weer even genieten van ons huisje.

1. En zo zijn jullie ook weer thuis na een prachtige reis. Voorbereiden op Griekenland want voor je het weet zijn jullie alweer op pad!

2. Lia van Wingerden-Been17 april 2023 om 13:49

Na een prachtige reis ff hard werken en al bijna weer inpakken voor de volgende reis. Geniet voorlopig maar ff van je nieuwe meubels!