donderdag 11 april 2024

voorjaar 2024 camper uitproberen

Dinsdag 9 april 2024

Na maanden van wachten is het dan eindelijk zover en kunnen we met onze nieuwe camper oppad.  Vorige week donderdag hebben we hem opgehaald in België en na een paar dagen flink puzzelen van waar zet ik alles handig neer vertrekken we vandaag en rijden we naar Rumpt om Arie zijn verjaardag te vieren.  Het weer werkt niet echt mee want was het gisteren nog heerlijk weer is het vandaag grijs en koud.  Het wordt een gezellige dag met later in de middag nog meer visite.  's Avonds gaan we met z'n vieren uit eten en dat smaakt best.  We kijken nog even tv en dan gaan Ger en ik kijken hoe dat slaapt op een hefbed.  Het is nog even zoeken naar een ritme maar als we eenmaal liggen bevalt het goed.
Eten met de jarige Jet

Woensdag 10 april 2024

Vandaag schijnt de zon weer volop.  We drinken nog even koffie en helpen met de zeilen voor her terras eraf halen zodat Arie weer nieuwe kan ophangen. We vertrekken dan en rijden naar Grobbendonk waar we Ko en Riet gaan opzoeken.  We staan bij Antwerpen even in de file maar eigenlijk verloopt de reis vlotjes.  Om 11.00 uur zijn we op plaats van bestemming en is het weer als van ouds erg gezellig zo met z'n vieren.  In de middag eten we lekker buiten op het terras want het is heerlijk zo in het zonnetje.  Er worden nog wat wandelingen gemaakt en in de avond doen we een spelletje Keezen met elkaar en om 24.15 uur liggen we pas op bed.
Nog even het zeil verwijderen bij Arie en Lia
Heerlijk buiten eten in de zon bij Ko en Riet
een prima camperplaats hier bij Ko en Riet

Donderdag 11 april 2024

Na nog een ochtendwandeling en koffie vertrekken wij weer.  We rijden eerst nog even langs Dicar om naar twee sloten van de garage te laten kijken want die willen niet lekker dicht maar dat is binnen een tel verholpen.  We rijden dan naar een camperplaats bij Postel waar ik een stuk met Chico ga lopen maar de plek bevalt ons niet en dus zoeken we wat anders.  Van Ko had ik ook nog een paar plaatsen doorgekregen en daar kiezen we er één van uit bij Sint Truiden maar daar zijn ze met een brander alle kanten aan het bewerken tegen onkruid dus staan we daar ook niet echt lekker en dus zoeken we weer wat anders op en rijden we 13 km terug naar Herk-de-stad waar we beter staan.  We eten dan eerst even wat want ondertussen is het alweer 14.30 uur.
Kasteel bij Sint Truiden waar we niet blijven staan.
Met daarbij een visvijver

Herk-de-stad N50.93406 E5.16615

Vrijdag 12 april 2024

We rijden vandaag 120 km naar een plekje in Duitsland.  Als we op de rijksweg zijn ga ik ook even rijden zodat ik ook weet hoe de camper rijdt en ik kan zeggen "hij rijdt prima".
De plek die we hebben uitgezocht is een grote parkeerplaats bij een gesloten restaurant en midden in het bos.  Als we staan ga ik eerst met Chico lopen en dat kan hier erg goed.  Er is hier ook een heel groot meer.  We eten een boterham en de temperatuur is al aardig aan het oplopen maar nog geen zonnetje.  Tegen het einde van de dag komen er meer campers waarschijnlijk voor het weekend.  Niet dat het druk is want we staan met z'n zessen en er kunnen er hier wel 50 staan.  We hebben nog contact met Marco en Monique en die komen zondag ook naar hier op hun terugweg vanuit Spanje.
Heerlijke plek om te staan
het meer hier vlakbij maar de zon laat zich nog niet zien.

Zaterdag 13 april 2024

Na weer een heerlijke nacht slapen wordt er eerst ontbeten en dan een wandeling gemaakt met Chico.  De zon schijnt en er komen wat auto's hier parkeren om te gaan wandelen of om te vissen.  Chico is weer helemaal blij want we zitten lekker buiten en hij kan zo de hele tijd met zijn bal spelen. Het wordt een heerlijke dag met 23 graden en we genieten dan ook volop.  In de middag nog lopen met de hond en daarna mensen kijken.  Veel auto's met mannen die allemaal komen vissen voor de nacht en er worden hele karren volgeladen met vis en overnachtings spullen.  We hebben dus genoeg te bekijken.  Als we tegen 17.00 uur in de schaduw komen te zitten gaan we naar binnen want de wind is dan best fris.
Wat een heerlijke dag vandaag
Chico is hier helemaal in zijn element

Zondag 14 april 2024

Na een heerlijke nacht zijn we al vroeg wakker.  Ik maak weer een wandeling en vind iedere keer weer een nieuw pad.  We kunnen nog lekker buiten zitten al is het wel wat frisser dan gisteren. Vandaag zouden Marco en Monique ook hierheen komen want die zijn op de terugweg vanuit Spanje en moeten dinsdag in Elburg zijn om wat dingen aan hun camper te laten maken.  Nadat we hebben geluncht komen ze inderdaad aanrijden en zetten ze de camper naast ons neer.  We hebben weer genoeg te kletsen en maken alweer plannen voor de volgende reis samen ergens eind augustus. We halen Monique over om op de parkeerplaats een oefenrondje met de camper te maken en dat lukt haar prima.  We wandelen nog een stuk en voor het avondeten maak ik een pan spaghetti klaar.  We kunnen nu met gemak bij ons in de camper zitten dus daarvoor is hij ook goed gekeurd.  Na de afwas nog een rondje met de honden en ouderwetse en spelletje rummicub.
weer als van ouds
Tijdens de wandeling zien weer nog een slangetje.

Maandag 15 april 2024

Na het ontbijt en een rondje met de honden gaan we naar de Wit in Schijndel. Monique gaat zowaar achter het stuur om de 93 km te rijden.  Bij de Wit aangekomen halen we wat we nodig hebben en nemen daar koffie met gebak wat heerlijk smaakt.  Voor een onderdeel voor Marco zijn koelkast moeten we nog even naar het magazijn rijden een paar kilometer verderop.  Daarna rijden we weer terug naar de Wit want Marco gaat toch nog iets halen en we drinken daar nog even een bakkie in de camper.  Dan is het afscheid nemen van elkaar en rijden wij naar Ede waar ze morgen een Bearlock inbouwen en Marco en Monique die naar Elburg naar hun dealer.  Als we bij de garage staan gaat hij er toch heerlijk aan beginnen en kunnen we na een uurtje weer vertrekken.  Het is echt verschrikkelijk weer vandaag met veel regen en een harde wind.  Wij rijden naar Wageningen waar een camperplaats is bij een haven met een prachtig natuurgebied aan de andere kant. Er is gelukkig nog een verharde plek vrij want met dit weer wil je niet in de modder staan.
Monique achter het stuur.
mooie plek bij Wageningen
hier lopen heel veel watervogels met onder andere de lepelaar.

Wageningen N51.96102 E 5.65909

1. Lia van Wingerden-Been16 april 2024 om 01:05

Heerlijk om je blog weer te ontvangen en te lezen. Geniet maar lekker. Fijne reis verder.

2. Wat fijn dat de camper goed bevalt. Dan kunnen jullie net een gerust hart aan de grotere reizen beginnen. Heerlijk!!
    Groeten en genieten voor iedereen!!

3. Piet van Walsum18 april 2024 om 08:01

mooi dat jullie weer kunne camperren geniet er van

4. Eindelijk hebben jullie de camper! En wat is hij mooi! Snap helemaal dat jullie deze cahier gekocht hebben. Goede inding en ook nog eens een prachtig design. Heel veel veilige kilometers een mooie reizen. Gr Hennie en Aad