donderdag 18 juli 2013

10 t/m 17 juli



Woensdag 10 juli 2013

Na de koffie gaat Ger de olie verversen van de motor en ik ga nog een stuk van de stootrand kaal maken. Na een uurtje heb ik 2,5 m. Schoon en ben ik door water nat van het zweet  want het wordt weer een warme dag vandaag. Ger is nog even bij Hollanders die hier ook liggen gaan vragen of hun misschien nog een monteur kennen hier in de buurt die ons zou kunnen helpen met de waterpomp en van een stel Engelse krijgen we een adres vlakbij Digoin. We gaan daar naar toe bellen want van die andere monteur kregen we gisteren te horen dat de spullen soek geraakt waren en dat hij het weer opnieuw moet bestellen en we hebben nu een beetje twijfels bij die man. Ik bel naar het nummer en krijg natuurlijk een man die geen woord Engels spreekt maar ik weet hem toch duidelijk te maken dat we problemen hebben met onze waterpomp en hij geeft mij ook nog een telefoonnummer op van iemand die wel een beetje Engels spreekt en dus belt Ger die nog even op en maken we de afspraak dat we maandag bij hem zullen zijn.  Ik ga daarna nog even een stuk met Vira lopen en na het eten zet ik het naaimachine buiten en maak ik van oude laken zonnegordijnen voor buiten voor de ramen te hangen zodat de zon uit de boot blijft en we toch de ramen lekker open kunnen zetten. We krijgen steeds meer bewolking n om 16.15 uur is de lucht dicht getrokken en krijgen we een onweersbuitje wat heerlijk verfrissend is.

Donderdag 11 juli 2013

onderweg naar Diou

varen over een klein aquaduct
We gaan vandaag weer verder en om 08.50 uur starten we de motor om door de sluis te gaan. Om 11.30 uur zijn we bij het plaatsje Diou waar een prima aanlegplaats is en daar gaan we dan ook snel liggen. Ik heb Vira al laten zwemmen als Piet en Reina er ook zijn. We eten een boterham en ik ga nog even zwemmen en de rest gaat in de schaduw van de bomen zitten. ’s Middags loop ik met Reina nog even naar het supermarktje hier in het dorp en zie dat ik daar morgen ook moet zijn voor brood. De rest van de middag zitten we heerlijk in de schaduw en genieten we van de kleuterjuffen die heerlijk met de kinderen buiten op het gras bezig zijn met water wat natuurlijk uitdraait op een water gevecht. Later zitten ze zakdoekje leggen te doen en we hebben allemaal jeugd herinneringen. We zitten heerlijk en niemand heeft dan ook zin om naar binnen te gaan om aan het eten te beginnen, ik heb het makkelijk want ij eten salade, maar als we om 19.30 uur nog lekker zitten besluit Reina om een pan bami te maken en ik help haar en om 20.00 uur zitten we heerlijk te eten. Om 20.30 uur houden we het voor gezien en gaan we naar binnen.

Vrijdag 12 juli 2013

ligplaats bij Diou

zo heerlijk Frans

De Loire
Ik haal nog even brood voordat we om 08.30 uur vertrekken. Onderweg krijgen we een prachtig gezicht over de Loire en om 12.30 uur zijn we bij het plaatsje Molinet waar de werf is. We kunnen aan de kant van de werf geen plek vinden en dus gaan we aan de overkant van het kanaal liggen. Nadat we een boterham hebben gegeten gaan Ger en Piet naar de overkant om te kijken of ze iemand te spreken kunnen krijgen. Ik duik ondertussen nog maar even het water in want het is vandaag wel weer heel erg warm. Als de mannen terug komen vertellen ze dat de monteur zo komt kijken. De monteur is weer diegene die alleen maar Frans spreekt dus dat wordt weer handen en voeten werk maar we begrijpen dat hij wilt dat we naar de overkant komen en dat hij dan ’s middags de waterpomp eraf gaat halen en dan kan het maandag of dinsdag gerepareerd zijn. We gaan dus naar de overkant varen en daar is nog net een plekje voor ons maar Piet en Reina kunnen er niet bij en dus blijven die liggen waar ze liggen. Om 16.00 uur komt de monteur en gaat hij aan de slag maar makkelijk is het niet want zoveel ruimte hebben wij niet in de machinekamer maar na één uur is het toch gelukt en  heeft hij de pomp eraf en zien we dat hij aardig versleten is. Hij neemt hem mee voor nieuwe onderdelen en we zullen wel zien wanneer hij weer gemonteerd gaat worden. Piet die ook heeft geholpen drinkt nog even een biertje en gaat dan weer op de fiets terug naar zijn eigen boot. Wij blijven nog lang buiten zitten want het is nog te warm om naar binnen te gaan.

Ligplaats bij de Werf

Bram kan het hier ook wel uithouden
Zaterdag 13 juli 2013

Weer een bloedhete dag. Ik ga met Reina naar Digoin fietsen voor een supermarkt want het bier gaat nu wel erg hard en gisteren heb ik de laatste blikjes uitgeschonken. Om 10.00 uur gaan we fietsen en op de fiets vang je nog een lekker windje maar je moet niet stil gaan staan want dan breekt het zweet je uit. We vinden een Intermarché en halen daar wat we nodig hebben en natuurlijk meer en om 12.00 uur zijn we weer terug bij de boten en als alles is op geruimd eten we een boterham. Ik hoor van Ger dat tante Maaike al gebeld heeft voor mijn verjaardag omdat ze dacht dat het op de 13e viel maar ze zou maandag nog een keer terug bellen.Piet  komt nog even aan op de fiets. Van Xavier de monteur horen we dat de waterpomp er misschien vanmiddag  zou kunnen zijn en dat zou erg snel zijn, we zullen het wel zien. Ik ga al snel zwemmen en lekker lezen en duik daarna nog regelmatig in het water want dan is het nog een beetje uit te houden. Geen waterpomp vandaag.

Zondag 14 juli 2013

En de zon staat weer hoog een de hemel vandaag.  Reina wordt vandaag 49 jaar en we drinken koffie met gebak bij hun op het achterdek.  Ik heb vanmorgen voordat het te heet werd nog even een stukje stootrand schoon geschrapt. We krijgen te horen dat de waterpomp toch een groter probleem is en dat ze het nu gaan proberen bij Daf in Parijs. Ze gaan hem morgen opsturen en laten hem dan daar reviseren en als alles dan goed gaat zou hij donderdag weer terug moeten zijn en dus blijven we voorlopig hier nog wel een poosje liggen. De rest van de dag wordt er weer niet meer gedaan dan zwemmen en ’s middags drinken we met elkaar een borreltje op Reina der verjaardag.
verjaardags borrel

Maandag 15 juli 2013

Vandaag word ik 55 jaar en ik krijg dan ook heel wat telefoontjes van iedereen en dat is erg gezellig heb je echt wel het idee dat je jarig bent.  Bij deze dan ook allemaal bedankt. Ik heb gisteren een chocoladetaart gebakken en die nuttigen we dan ook bij een kopje koffie en thee. De rest van de dag dus veel telefoneren en ’s middags maak ik alvast een pan met ingredienten klaar voor de lasagne die we vanavond met elkaar gaan eten. Ik heb vanmorgen vroeg nog een stukje stootrand geschrapt maar dat is dan ook mijn enige inspanning voor vandaag. ’s Middags drinken we gezellig wat en eten later buiten de lasagne en die smaakt goed.

Dinsdag 16 juli 2013

Wordt weer een hete dag vandaag. We krijgen van die Engelsman waar we de aller eerste keer de onderdelen hebben besteld en niets meer van hebben gehoord dat de onderdelen dus binnen zijn. We weten even niet wat we moeten doen en zeggen hem morgen terug te bellen. We hebben namelijk nog geen idee of het gelukt is in Parijs en dat willen we eerst weten voordat we de spullen afbellen. ’s Middags belt Hen mij want ik had gevraagd of ze gisteren niet wilde bellen omdat wij altijd zolang aan het bellen zijn en dat is een beetje lastig als andere je ook willen bereiken. We kletsen dan ook al snel weer 1.1/2 uur en we zijn weer helemaal bij van wat we allemaal mee hebben gemaakt.

Woensdag 17 juli 2013 

Digoin aan de Loire


de kerk van Digoin
mooie glas in lood ramen
Na de koffie vraagt Ger even hier op de werf of het gelukt is in Parijs en volgens hun moet hij alweer helemaal in orde zijn en komt hij morgen met de post terug. Ger belt dan die Engelsman en verteld dat we bij een werf liggen en dat we de onderdelen niet meer nodig hebben en of hij het nog kan terugsturen en dat wij dan wel de kosten betalen. Het is allemaal goed en ik krijg een rekeningnummer op van 25 cijfers (ben benieuwd of dat gaat lukken) en we beloven het geld over te maken. Ik ga later met Reina nog een keer op de fiets naar Digoin om geld te pinnen om de gereviseerde waterpomp te kunnen betalen. In het stadje bekijken we ook gelijk de kerk die erg mooi is en halen ook gelijk nog even vlees voor   gaat Reina op het internet kijken voor een dokter hier in de buurt want ze heeft erge last van haar schouder maar we kunnen niet veel vinden en dus vragen we het aan de mannen van de werf en die vertelt dat er hier een in het dorp zit en om 18.00 uur zijn spreekuur heeft. We gaan daar dan vanavond dan ook maar even heen. Ik maak het laatste stuk van de stootrand aan stuurboordzijde schoon en daarna snel een duik want het zweet loopt van mijn hoofd. Om 17.30 uur stappen Reina en ik dus op de fiets om naar de dokter te gaan en we kunnen hem dankzij de aanwijzingen snel vinden. Als we naar binnen gaan treffen we een enorme bende aan en is het er erg vuil maar we wachten toch maar op de dokter. Als we bij hem in de spreekkamer komen is het daar niet veel beter eigenlijk is het daar een nog grotere troep. Hij spreekt geen Engels maar gelukkig kunnen we elkaar toch wel een beetje begrijpen en onderzoekt hij Reina der arm en na wat informatie van onze kant schrijft hij een recept voor en ook een verwijzing om foto’s te laten maken. De medicijnen moeten we morgen weer bij de apotheek in Digoin halen. Als we weer bij de boten zijn vertellen we over de rotzooi bij de dokter en dat we morgen dus weer naar Digoin mogen/moeten. We gaan dan de spullen voor de gourmet klaar zetten en we eten weer lekker. Na buiten de afwas gedaan te hebben gaan we om 21.30 uur naar binnen.

zijn we niet prachtig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten