dinsdag 6 oktober 2015

13 september t/m 6 oktober 2015

Zondag 13 september 2015
Brocante in Pouly sur Loire

Pouly sur Loire

Een chateau tussen dewzijnvelden

Druiven, druiven en nog eens druiven.

Uitzicht bij Sancerre

Het hotelschip de "Anna Maria" ligt hier ook weer en vandaag krijgen we weer een stuk chocoladetaart, we zullen ze nog missen want einde van de maand is het hun laatste reis voor dit jaar.
Vandaag gaan we met Chris en Rogier naar Pouly sur Loire om daar op een brocante te gaan kijken. We rijden eerst een stuk door de wijnvelden want Rogier moet voor een kennis wijn ophalen bij een wijnboer maar we kunnen hem niet vinden. We zien wel een prachtig chateau in de verte liggen en daar moet ik natuurlijk even een foto van maken. Na een poos te hebben rond gereden gaan we het toch maar vragen en is er een Fransman zo vriendelijk om voor ons uit te rijden en dat is maar goed ook want we hadden het anders nooit gevonden. We moeten natuurlijk gelijk ook wijn proeven en krijgen daar een stukje kaas bij en dat smaakt wel. Rogier neemt gelijk 12 flessen mee voor zich zelf dus weer goede zaken voor deze wijnboer. We gaan dan verder naar Pouly sur Loire en daar vinden we de brocante al snel en we hebben zelfs een parkeerplaats dicht in de buurt. Ger en Rogier gaan samen opstap en ik ga met Chris over de markt. Ik koop twee aparte windlichten en Chris koopt wat kleine potjes voor in de oven. We krijgen nog een regenbui en gaan dan snel even wat drinken en als we terug naar de auto lopen zijn al veel kramen aan het opruimen maar het is dan ook alweer 13.00 uur. We rijden nog even door naar Sancerre want dat plaatsje hadden Chris en Rogier nog niet gezien en dus nemen we daar nog even een kijkje maar verder als het uitzichtpunt gaan ze niet maar dat moeten ze zelf maar weten ik had het stadje toch al gezien en weet dat er veel meer te zien is. Om 15.00 uur zijn we weer terug bij de boten.

Maandag 14 september 2015

Ger gaat vandaag met Rogier naar de Brico en ik ruim de achterroef flink op want we hebben het plan gevat om voor mij een hobbyruimte te maken achter maar dan moet er wel flink wat opgeruimd worden en ik gooi ook gelijk een hoop weg wat we toch nooit gebruiken. De dingen waar ik het zonde van vindt om het in de vuilnisbak te doen zet ik ernaast en die zijn na een poosje ook allemaal verdwenen en dus ben ik blij dat er iemand anders blij mee is.

Dinsdag 15 september 2015

Ik heb hier weer een heerlijk rondje wat ik kan lopen met Vira maar moet wel een langebroek aan en sokken en laarzen want de brandnetels komen steeds hoger te staan en van die planten moet ik niets meer hebben nadat ik er heerlijk in heb liggen rollen. Wij liggen vlakbij de waterkraan en dat is best makkelijk maar alle huurboten die hier komen aanleggen en water willen tanken hebben allemaal maar een slang bij zich van hooguit 20 meter en dus rolt Ger steeds maar weer onze waterslang uit zodat ze water kunnen tanken en op een gegeven moment rollen we hem ook maar niet meer op.

Woensdag 16 september 2015

Vandaag ga ik met Chris boodschappen halen want volgende week zijn we er natuurlijk niet en dan moeten de mannen wel goed verzorgd achter blijven anders is het gelijk de laatste keer geweest dat ik weg mag gaan. We gaan ook gelijk even de Marie binnen om te betalen voor stroom en water zodat we daar geen problemen mee krijgen nu we hier langer blijven liggen. We weten nog steeds niet of we hier van de winter kunnen blijven liggen want Chris moet dat aan de VNF vragen en dat heeft ze nog steeds niet gedaan, best wel een beetje irritant.

Donderdag 17 september 2015
We liggen weer een stuk naar voren bij Cours les Barres

Cours les Barres

Ger en ik gaan achter verder opruimen en kijken wat er nog meer weg zou kunnen en zetten ook alvast een paar dingen in de machinekamer zodat Ger dadelijk de ruimte heeft om te werken.
Ik ga vandaag wat ramen aan de buitenkant schuren en opnieuw in de Owatrol zetten want de zon heeft al aardig wat invloed gehad op het hout en het moet natuurlijk wel mooi blijven.

Vrijdag 18 september 2015

Vandaag ga ik verder met de rest van de ramen en de koekkoek zodat het er allemaal weer tegen kan van de winter.  Ger gaat nog even met Rogier naar Nevers om iets te halen voor de boiler die ik vanuit Nederland voor Rogier  mee ga brengen.

Zaterdag 19 september 2015

Ik ga sommige ramen nog even voor de tweede keer in de Owatrol zetten want het trekt weer aardig in het hout. Ik pak i=ook alvast de meeste dingen in die mee moeten naar Nederland.

Zondag 20 september 2015

Natuurlijk heb ik slecht geslapen en ben ik voordat de wekker om 06.00 uur afloop wakker. Ik pak de laatste dingen nog in en zet nog even koffie en thee en om 07.00 uur gaan Chris en ik rijden. Ik rij het eerste stuk tot voorbij Parijs en we hebben zeker 2.1/2 uur lang mist maar het is goed te doen. We stoppen maar één keer om te plassen en dan rijden we weer verder. Om 13.35 uur zijn we in Mechelen waar Arie al staat te wachten. Ik stap over met al mijn spullen en dan verder naar het landje van Arie en Lia waar we om 15.15 uur zijn en gelukkig is het in Nederland ook heerlijk weer en als ik mijn spullen in de camper heb gezet waar ik zal slapen en hun nieuwe hond Ziva heb begroet gaat Arie nog maar even het gras maaien want nu is het nog mooi weer en je weet maar nooit wat het morgen gaat worden. Er komen mensen van een landje ernaast en die hebben heel toevallig ook een jonge herder pup die maar 2 weken jonger is dan Ziva en ze spelen dan ook erg leuk met elkaar. Later komt Janus nog langs en ik hoor van Lia dat ze een van hun Bouviers hebben moeten laten inslapen en die vertelt dat ze weer een puppy hebben van 7 weken en dus gaan we 's avonds daar nog even kijken en ook dat is een schatje.

Maandag 21 september 2015

Ik ga al vroeg met Arie naar Gorinchem om de auto van Lia na te laten kijken en daar blijkt een of ander sensor bij de uitlaat van stuk te zijn en dat kost de lieve duit van 300,= euro. We rijden daarna gelijk door naar het bunkerstation in Hardinxveld om olie en vetkoord te halen maar dan blijkt dat ze de olie moeten bestellen en dus morgen maar weer terug. Op de terugweg halen Arie en ik nog even wat boodschappen en als we terug zijn gaan we nog even bij Janus en Dikkie kijken om te zien hoe de nacht is verlopen met hun nieuwe pup en dat blijkt niet erg goed geweest te zijn want hij heeft alles bij elkaar gejankt als een volwassen wolf dus zijn ze beide versleten. We rijden in de middag naar Ridderkerk, Lia met een auto vol spullen die terug moeten naar de flat en ik met Arie en de honden en Ziva kotst gelijk een paar keer de achterbank onder. We gaan 's avonds naar een puppycursus en Ziva doet het best aardig. Lia blijft in Ridderkerk en ik ga met Arie weer terug naar het landje.


Dinsdag 22 september 2015

Vandaag is het heel ander weer en hebben we regen en is het koud. Arie en ik gaan nog even bij Janus kijken en die hebben nu veel beter geslapen nu ze het hondje gewoon los hebben laten lopen i.p.v. in de bench. Na dat we een boterham hebben gegeten gaan we weer opstap en gaan we eerst naar het bunkerstation en daarna door naar de plantenhal waar ik nog wat kluiven voor Vira koop en dan naar de plantenjungle om een bloemstuk en wat leuks te kopen voor Marco en Monique der nieuwe huis. Om 16.00 uur zijn we bij Marco en Monique en kan ik hun huis bewonderen en dat is zeker bewonderen want het is echt prachtig en begrijp helemaal dat Monique hier gelijk dol op was. Lia komt later ook uit haar werk en we eten met z'n alle macaroni en kletsen weer bij en hebben het over een nieuwe hond voor Marco en Monique want ze hebben Saar in moeten laten slapen want dat ging echt niet meer en eigenlijk wilde ze geen hond meer maar die beslissing ik gelukkig al snel weer vergeten en nu gaan ze a.s. zaterdag bij een fokker van Labradoedels kijken in België. Later komen Mariska en Thijs ook nog even, Leon en Kim zijn op vakantie. Monique wil hun nieuwe hond Suus noemen maar ik heb gezegd dat ik dat toch echt geen naam vindt voor een hond en dat ze toch echt een andere moeten verzinnen, niet dat ik daar iets in te vertellen heb natuurlijk maar ik hoop toch dat het wat anders wordt. Arie en Lia rijden terug naar het landje en ik ga bij Marco en Monique vandaan naar mijn zus.

Woensdag 23 september 2015
Belinda en Arno

Een hele gezellig dag

Vandaag ga ik eerst naar de kapper en we staan al om 08.30 uur voor de deur en op 09.00 uur gaat de zaak pas open maar daardoor ben ik wel de eerste. Daarna gaan we nog even wat boodschappen halen en dan even kijken wat ik aan zal trekken voor de bruiloft van Belinda en Arno. Om 15.00 uur vertrek ik naar Rotterdam naar Lommerijk aan de Straatweg. Ik ben juist op tijd en wordt heel goed ontvangen door de zus van Belinda en het wordt een heel  gezellige middag en avond en ben blij dat ik erbij kon zijn en om 22.30 uur ben ik weer terug.

Donderdag 24 september 2015

Vandaag even weer naar Ridderkerk om een nieuw paspoort aan te vragen en als ik uit eindelijk aan de beurt ben en alles is ingevuld blijkt mijn pasfoto niet goed te zijn en dus moet ik weer eerst nieuwe pasfoto's laten maken en dan kan ik weer opnieuw achteraan aansluiten. Ik rij  op de terugweg gelijk even langs de leverancier van de boiler en haal gelijk nog wat spullen bij hem op en ben om 13.00 uur weer terug bij mijn zus en gaan we even lekker met haar nieuwe hobby/kaart spullen spelen.

Vrijdag 25 september 2015

Vandaag weer verschillende winkels af zodat ik alles weer heb voor de komende weken in Frankrijk.

Zaterdag 26 september 2015

Moer eerlijk bekennen dat ik niet meer weet wat we vandaag hebben gedaan dus kan ik jullie dit ook niet vertellen. Sorry.

Zondag 27 september 2015

Ik sta om 06.30 uur op en vertrek om 06.50 uur weer terug naar Frankrijk  waar ik om 14.00 uur ben. Ik ruim gelijk alles weer op en doe de rest van de dag dan ook niets meer.

Maandag 28 september 2015

Als de "Anna Maria"vertrokken is voor de laatste keer trekken wij de boot gelijk een stuk naar voren zodat we geen last meer hebben van mensen die water willen tanken.
Vandaag gaat Ger samen met Rogier naar de Brico om hout te halen voor mijn nieuwe hobby kast.
Ik loop weer mijn rondje met Vira en ruim de rest van de spullen nog even op en dan als Ger weer terug is gaan we nog een kijken hoe we het achter beter kunnen inrichten zodat we geen spullen achterin leggen die we weer snel nodig kunnen hebben.

Dinsdag 29 september 2015

Ik ga vandaag nog even wat in de Owatrol zetten en Ger gaat een plan maken voor de nieuwe kast achter. We eten 's middag bij Chris en Rogier.

Woensdag 30 september 2015

Vandaag wordt er een begin gemaakt aan de kast en Rogier helpt even mee met de eerste plank en daarna gaat hij met Chris boodschappen doen want Rogier gaat morgen weer naar België. We krijgen er vandaag 3 planken in want het is nog een heel werk want het loopt aan alle kanten rond en scheef dus makkelijk is het niet.

Donderdag 1 oktober 2015

Ger wordt vandaag 60 jaar en wij zitten bijna de hele dag met ons hoofd in de kast. Ger krijgt veel telefoontjes en berichtjes en dat is wel natuurlijk altijd leuk.  De kast komt weer een stuk verder klaar en als het zo doorgaat komt hij morgen af. Chris komt nog met een zelf gemaakte mokkataart en dat vindt Ger wel wat.

Vrijdag 2 oktober 2015

We gaan weer verder met de kast en hij komt inderdaad helemaal klaar en kan ik morgen hem gaan inrichten.

Zaterdag 3 oktober 2015

Vandaag gaan Ger en Ik eerst even boodschappen halen en als het 's middags gaat regenen ga ik achter mijn kast inrichten.
de nieuwe hond van Marco en Monique en haar naam wordt Doedel

Zondag 4 oktober 2015

Ik ga 's morgens eerst met Chris naar de markt in Fourchambault en dat is best een flinke. 's middags ga ik voor het eerst een kaart maken in mijn nieuwe hobbykamer en dat werkt best goed.

Maandag 5 oktober 2015

Her is erg slecht weer geworden en dus gaan Ger en ik vandaag maar even in de auto naar Briare om te vragen of daar misschien nog plaats is voor van de winter want we weten nog steeds niet of we hier mogen blijven liggen want Chris heeft nog steeds geen contact met de VNF opgenomen. We rijden ook nog langs een paar andere havens maar het is overal bomvol. We zitten ook nog even in de piepzak want de benzinetank is leeg en we hebben niet een twee drie een benzinestation maar gelukkig halen we het net.

Dinsdag 6 oktober 2015

Vandaag gaan we naar Decize om daar na te vragen of ze weten of het water hier bij Cours les Barres gaat zakken van de winter of niet maar ze kunnen het ons daar niet vertellen en geven ons een nummer dat we moeten bellen voor de informatie. Zelf bellen ze ook voor ons maar er is vandaag niemand aanwezig dus morgen maar proberen Het is trouwens een prachtige rit naar Decize met mooie uitzichten over verschillende dalen. Om 12.00 uur zijn we weer terug en na het eten ga ik maar weer eens aan dit blog beginnen want ik heb een flinke achterstand.


1 opmerking: