vrijdag 13 november 2015

7 oktober t/m 12 november 2015


Eerst nog even een foto van mijn nieuwe hobbyruimte

Woensdag 7 oktober 2015

Vandaag gaan we eindelijk de binnenkant van de ramen in de achterroef afwerken. Ger moet eerst nog wat hersteld werkzaamheden aan de wanden en het plafond doen voordat we met de afwerking van het raam kunnen beginnen en dat blijkt ook nog een hele klus te zijn en zijn we daar nog de hele dag mee bezig. Het is nog steeds heerlijk weer dus kunnen we lekker buiten staan  met al de troep.

Donderdag 8 oktober 2015

Vandaag dus echt met de raamafwerking beginnen en als we goed op dreef zijn zien we ineens Rik aan komen lopen en maken we even af waar we mee bezig zijn en gaan dan lekker in de zon zitten. Wij dachten dat Marian met de hond was lopen en er zo aan zou komen maar Rik was alleen maar even op orrientatie uit en ze komen morgen samen langs. als Rik weer weg is hebben we niet echt zin meer om alles weer op te zoeken en doen we dan ook niet veel meer. Ik loop nog wel met Chris even naar de Marie om weer voor 2 weken te betalen.

Vrijdag 9 oktober 2015

Rik en Marian komen met de koffie en het is gezellig om weer even bij te kletsen alleen jammer dat Sari, hun hond, en Vira het niet echt met elkaar kunnen vinden en dus moet Sari aan de lijn bliijven. Om 12.30 uur gaan ze weer weg en gaan wij nog even verder met de ramen.

Zaterdag 10 oktober 2015
Een van de eerste herfst foto's

Vandaag komen de ramen helemaal af en ga ik ze schuren en zet ik ze in de olie. De tijd die we nog over hebben brengen we in het zonnetje door.

Zondag 11 oktober 2015

Vandaag worden er nog een paar wassen gedraaid en zet ik de ramen nog een keer in de olie en om 14.30 uur komt Rogier weet terug vanuit Belgie en brengt een vrouwtje mee die bij haar dochter die hier in de buurt woont op bezoek gaat en ik zeg dat ik over 2 weken weer naar Nederland rij en als ze dan mee wilt rijden dat altijd kan al hoop ik niet dat het nodig is.

Maandag 12 oktober 2015
We hebben weer nieuw hobbymateriaal

Rogier heeft voor ons hout meegebracht voor het plafond in de stuurhut en de overkapping en dat gaan we uitladen en dat blijkt nog weer een heel pakket te zijn. Eer dat we dat weer allemaal verwerkt hebben zijn we wel weer een poosje verder. Ik ga wel gelijk vandaag de delen voor de overkapping aan de achterkant in de olie zetten.

Dinsdag 13 oktober 2015

Ger en Rogier gaan grondhout halen voor het plafond van de overkapping en ik ga met Chris boodschappen halen. We komen, alsof we het zo hadden gepland tegelijk weer terug en zeulen we alles naar beneden. Aan het einde van de middag zagen Ger en Rogier nog latten van de balken die ze gekocht hebben.

Woensdag 14 oktober 2015

Ger gaat vandaag blokjes hout lijmen in de spanten van de overkapping zodat we daar het grondhout tegenaan kunnen zetten. Ik snij de isolatie op maat maar we krijgen het niet helemaal klaar vandaag.
Het lijmen van de houtblokjes en alvast een beetje isolatie

De helft zit al in de olie

Donderdag 15 oktober 2015

Vandaag is het slecht weer met regen en dus kunnen we niet verder met met het grondhout. Aan het einde van de ochtend drinken we wat bij Chris en Rogier en gaan de mannen nog even bij Guillaume op bezoek. Aan het einde van de middag ga ik met Chris naar de burgermester om te vragen of het goed is dat we hier de winter blijven liggen en gelukkig heeft hij daar geen problemen mee zolang we er maar geen scheepswerf van zouden maken. Chris en Rogier natuurlijk gelijk zeggen dat we maar niet teveel moeten zagen als de Marie open is maar daar gaan we ons toch echt niets van aantrekken want zagen is toch wel heel wat anders dan slijpen en lassen.  Het is wel fijn dat we nu eindelijk weten dat we hier mogen blijven liggen.

Vrijdag 16 oktober 2015

Vandaag is het weer goed weer en kunnen we weer verder met het plafond en krijgen we hem helemaal klaar met grondhout en zit helemaal in de isolatie.

Zaterdag 17 oktober 2015

Rogier gaat even naar Beaulon om bij een kennis van vorig jaar openhaardhout te halen en wij gaan de delen schuren en in de olie zetten maar dat blijkt nog een hele klus want ze moeten flink geschuurd worden en we komen dan ook niet verder dan de helft. Tegen de avond komt er visite voor Chris en Rogier.

Zondag 18 oktober 2015
Vandaag hebben we een prachtige zonsopgang
Het hout in de olie en op kleur

Vandaag de laatste isolatie er in

Vandaag gaan we met de tweede helft van het hout in de weer en krijgen we het allemaal klaar en leggen we het hout even uit zodat we er een beetje een goede kleurschakering in kunnen krijgen en niet alle lichte en donkere latten bij elkaar zitten.

Maandag 19 oktober 2015

Vandaag zet ik alles nog een keer in de olie en verleggen we de boot een stukje naar achteren zodat we een bolder hebben om aan vast te maken en we niet alleen maar aan de damwand liggen. Er varen hier namelijk best nog veel spitsen die even verderop puin lossen en weer teruggaan met grint en dan is het wel fijn als we een beetje goed vast liggen. We hebben af en toe via de marifoon nog wel een praatje met ze want er varen hier nog best veel Nederlanders. Ik ga ;s middags nog even naar een uitzichtpunt over de Loire en rij daarna nog een stuk langs de Loire.
Ik loop met Vira een ander rondje en hier lopen we over een stuk maanlandschap

De herfst vordert al snel

Bijschrift toevoegen

Uitzicht over de Loire met in de verte het aquaduct van Le Guetin

Altijd een mooi gezicht

Het is hier erg mooi


Dinsdag 20 oktober 2015

Ko belt ons op om te zeggen dat ze morgen met de camper vanuit Spanje bij ons langskomen, altijd gezellig. Wij gaan vandaag nog even naar de Brico voor nog wat isolatie maar ze zijn aan het verbouwen en dus komen we zonder isolatie weer terug.  Vandaag even een bel dag want ik bel weer een poos met Hen en 's avonds belt Petra nog op en ook daar gemakkelijk een uur mee zitten bellen.

Woensdag 21 oktober 2015

We horen van Ko en Riet dat ze pas in de middag bij ons zullen zijn en dus maken we al een begin met het plafond en dan zien we al gelijk dat het mooi gaat worden. Om 14.20 uur zijn Ko en Riet er en wordt hun camper op de parkeerplaats bij de Marie gezet en drinken we gezellig met elkaar wat in het zonnetje want ook vandaag is het weer heerlijk weer. Ko wil eigenlijk uit eten gaan maar het restaurant is dicht en dus maak ik gewoon eten klaar wat ik toch al van plan was en het smaakt hun gelukkig prima en de stoofperen die ik nog bij Arie en Lia op een landje een beetje verderop heb geplukt smaken prima, Ik laat Riet natuurlijk mijn nieuwe hobbyruimte zien en ze snapt dat ik daar blij mee ben. Om 22.00 uur gaan ze terug naar hun camper.

Donderdag 22 oktober 2015

Vandaag heel ander weer dan gisteren en hebben we een vieze miezemregen. We drinken bij Ko en Riet in de camper een bakkie en dan gaan hun weer verder met de terugweg naar huis en als we weer bij de boot komen zien we dat Vira de hele deurmat heeft gesloopt en ook het kattenluik ligt er uit en is niet meer te repareren. Ik ga 's middags met Chris maar op pad voor een nieuw kattenluik maar we kunnen de goede maat niet vinden en dus moet het maar een poosje zonder en dat vindt Bram helemaal niet erg, die vindt het wel makkelijk zo naar binnen en buiten te kunnen lopen.

Vrijdag 23 oktober 2015
Dit ziet er toch veel beter uit zo.

Vandaag gaan we verder met het plafond en komt het helemaal klaar en het ziet er echt geweldig uit.
Ik pak mijn tassen in want morgen vertrek ik weer voor een week naar Nederland en zoals verwacht rijdt de vrouw die Rogier mee naar hier heeft gebracht weer met mij terug en wordt ze morgen om 07.30 uur op de parkeerplaats bij de Marie afgezet.

Zaterdag 24 oktober 2015

Ik ben al vroeg wakker en we dragen alles wat ik mee moet nemen naar de auto en stipt om 07.30 uur wordt de vrouw afgezet. Ik krijg van Rogier nog instructies mee over hoe ik moet rijden bij Parijs want hij heeft weer een nieuwe rondweg gevonden en ik moet de N104 aanblijven houden dus dat gaan we dan maar proberen. Het lukt allemaal prima maar als we voorbij Parijs zijn kom ik toch inde problemen want ik moet de vrouw ergens bij Gent afzetten en als ik dan ook borden Gent zie ga ik die dan maar volgen maar kom dus helemaal in de middle of nowhere en zie ik een flink stuk van Belgie waar je anders nooit zou komen maar uit eindelijk kom ik toch weer op de grote weg terecht en stop ik bij de eerste parkeerplaats als we Gent gepasseerd zijn en bellen we naar haar kleinzoon en die komt haar halen maar dat duurt nog wel 20 minuten en dus wordt het alsmaar later en later eer dat ik in Nederland ben. Ik heb gelijk bij Belinda afgesproken en daar ben ik dan ook pas om 17.15 uur i.p.v. 15.00 uur. Belinda en Arno wonen in een mooi appartement in Honselersdijk en ze heeft heerlijk eten gemaakt en bovendien krijg ik nog een stofzuiger van haar mee omdat ik vertel dat ik een nieuwe moet gaan kopen omdat de mijne stuk is, nou daar ben ik dus heel blij mee. Om 23.00 uur ben ik bij Hen en eer dat ik in bed lig is het alweer 01.00 uur.

Zondag 25 oktober 2015

Vandaag gaan we alvast wat boodschappen halen en 's avonds ga ik bij Marco en Monique op visite om naar hun nieuwe hond "Doedel" te gaan kijken en dat is een schatje. De kinderen en aanhang zijn er ook en Marco en Leon hebben net een leuk weekend achter de rug met wadlopen en parachutespringen en daar hadden ze een dvd van en dat zag er erg spectaculair uit en volgens mij zou ik doodziek zijn eer dat ik beneden was.

Maandag 26 oktober 2015

Vandaag ga ik naar Ridderkerk om mijn paspoort op te halen en daarna ga ik naar Arie om met hem naar de Makro te gaan en opzoek te gaan naar Owatrol want met als dat hout gaat het hard en hebben we al 5 liter weg gesmeerd. Bij Arie is Samantha op bezoek en Arie moet tot 12.00 uur wachten om nog iemand binnen te laten in de flat die herstel werkzaamheden moet verrichten. We laten nog even de honden uit en gaan dan naar Barendrecht waar ik weer jenever en kandijsuiker en nog wat dingen haal. We rijden daarna nog even naar het bunkerstation op Ridderkerk maar daar verkopen ze geen Owatrol en dus ga ik dat wel via het internet bestellen. Ik zet Arie weer thuis af en ga dan weer terug naar Rotterdam.

Dinsdag 27 oktober 2015

Vandaag is weer gevuld met boodschappen en ook even gezellig samen een kaart maken, dat is toch altijd een stuk leuker dan allen want je kan nog eens vragen wat zou jij doen.

Woensdag 28 oktober 2015

Dit is de dag waar ik eigenlijk voor naar Nederland ben gekomen want er is een Creabeurs in Utrecht en daar ga ik samen met Hen en Katja naar toe. We gaan met de trein en zijn er net na openingstijd en het is er zo groot en er is zoveel te zien dat we aan het einde van de dag nog niet alles hebben kunnen bekijken. Ik heb weer een paar stempels gekocht waar ik heel blij mee ben en weer een hoop nieuwe dingen gezien. Om 18.00 uur zijn we weer thuis en zijn we aardig versleten.

Donderdag 29 oktober 2015

Hen moet al vroeg bij Katja zijn om haar kinderen naar school te brengen en ik ga als ze weg is ook gelijk mijn bed uit om voor haar de ramen te zemen. Vandaag ga ik met Hen eerst naar een winkel in Rotterdam en daarna naar Ridderkerk om een mooi platenstuk te halen voor Tars en Suze waar we vanavond naar toe gaan. 's Middags gaan we nog even bij Vera langs om naar haar nieuwe bankstel te kijken en al de muren die ze heeft geverfd en het ziet er echt heel mooi en gezellig uit.  Om 19.30 uur zijn we bij Tars en Suze en zien de foto's van Anita der bruiloft op CuraƧao wat echt heel mooi is geweest. Kletsen weer wat bij en gaan om 22.30 uur weer naar huis.

Vrijdag 30 oktober 2015

Vandaag weer opstap voor boodschappen en maken we ook nog tijd vrij om lekker creatief bezig te zijn. Hen heeft ook iets om voor haar keukenraam te zetten en dat maak ik samen met Aad op maat en ziet er daarna heel gezellig uit.
Mooie raamdecoratie tegen de inkijk

Zaterdag 31 oktober 2015

Vandaag gaan we de laatste boodschappen halen en haal ik ook gelijk bij de Marokkaanse slager 8 kilo vlees wat daarna allemaal verdeeld en ingevroren wordt, een vreeslijk karwei. Ik zet alvast weer het meeste in de auto want morgen ga ik weer terug naar Frankrijk. Ger heeft ondertussen het hout van de overkapping al een paar keer in de olie gezet en is al bezig om het plafond in de stuurhut te slopen waar hij een vreselijke troep van kreeg.

Zondag 1 november 2015

Ik ga om 08.00 uur rijden en heb weer prachtig weer en om 15.45 uur ben ik weer in Cours les Barres.
Mooie herfstkleuren met weerspiegeling in het water

Maandag 2 november 2015

Vandaag is de dag om alles weer op te ruimen en alles boodschappen weer een plek te geven wat niet meevalt want de hele inboedel van de stuurhut staat nu in de achterroef en dus kan ik moeilijk bij de kasten.

Dinsdag 3 november 2015

Er wordt vandaag flink gewassen en met het mooie weer is alles zo droog. We zetten vandaag ook het hout voor het plafond in de olie en zoeken we weer uit op kleur.

Woensdag 4 november 2015
We beginnen aan de stuurhut

En ook dat is een hele opknapper

Al zijn we nog niet helemaal klaar

We gaan vandaag beginnen met het plafond in de stuurhut en dat komt er bijna helemaal in te liggen.

Donderdag 5 november 2015

We leggen de laatste delen in het plafond en ik zet alles nog een keer in de olie.
We beginnen de dat met een donkere lucht maar ook dit is erg mooi




Vrijdag 6 november 2015

Ik heb toen ik in Nederland was ook inbouwspeakers gekocht en die gaan we vandaag in het plafond zetten maar dat is lastiger dan gedacht maar uit eindelijk zitten ze er dan toch in het is ook dat weer een mooi gezicht.

Zaterdag 7 november 2015

Even geen geklus en dus gaan de we boot maar eens goed boenen want die ziet er niet uit en hij is dan ook zeker 2 tinten lichter als we klaar zijn.

Zondag 8 november 2015

Vandaag wordt de stuurhut nog 2 keer in de olie gezet en ik neem de overkapping ook nog een keer mee. 's Middags genieten we van het heerlijk weer.

Maandag 9 november 2015

Marco wordt vandaag 56 jaar. Ik wil vandaag boodschappen gaan halen maar ga eerst naar het postkantoor om alvast postzegels te halen voor de kerstkaart maar zoals ik al had verwacht hebben ze natuurlijk niet zoveel zegels op voorraad maar ze gaat ze voor me bestellen en heeft ze volgende week in huis. Als in dan de auto wil starten heeft hij weer eens geen zin om te starten, dat heeft hij wel vaker en we weten bij god niet waar het aan kan liggen. Aangezien Chris en Rogier ook weg zijn met de auto kan ik daar geen startkabels bij aanleggen. Ze zijn een nieuwe wasmachine aan het kopen. We gaan dan maar afwerklatten maken voor het plafond in de stuurhut. Die moeten gemaakt worden van dikkere latten en dus worden de zagen weer voor de dag gehaald en maken we mooie dunne latten voor langs het plafond.

Dinsdag 10 november 2015

De bomen worden steeds kaler
Als ik terugkom van mijn rondje met Vira wat ik nog ieder dag loop heeft Ger de auto al gestart en kan ik boodschappen gaan halen. Nadat we hebben gegeten maakt Ger samen met Rogier nog even afwerklatten voor de voorkant van de stuurhut en zet ik alles nog even in de olie.

Woensdag 11 november 2015

Het is vandaag hier een feestdag. Ik draai nog even een was en de mannen gaan nog even bij Guillaume op visite en als ze daarvan terug zijn drinken we wat bij hun aanboord. Later gaan ze nog even bij de wielercross kijken die hier een klein eindje verderop is uitgezet en blijf ik nog even bij Chris praten. "s Middags ga ik nog even lekker met een kaart in de weer.

Donderdag 12 november 2015

Vandaag gaan de laatste latjes langs het plafond en zet ik alles nog een keer in de olie en daarna gaan we met de oude planken van het plafond uit de stuurhut nog even een afwerking maken boven de keukenkastjes en als dat klaar in ziet dat er ook gelijk weer een stuk beter uit.  Het is de afgelopen dagen hier echt heerlijk weer geweest en ook vandaag genieten we nog even heerlijk van het zonnetje.
Ziet het er niet mooi uit


Vrijdag 13 november 2015

Vandaag geen zon en dat valt tegen. Ik ga dan ook maar weer eens aan de slag om mijn blog weer eens bij te werken want dat is hard nodig, loop een maand achter.

2 opmerkingen:

  1. Moet zeggen dat jullie echt een mooi plekje daar hebben zeg! In het groen en toch bij een dorp. Lijkt mij ideaal. Zo ook het pad langs de boot, geen gras en dus geen modder. Mooie foto's ook weer en wat wordt jullie boot toch een plaatje. Je denk steeds, het kan niet mooier, maar dan weten jullie toch weer wat te verzinnen! Het is dat de camper al aan zijn winterslaap bezig is, anders ging ik direct bij jullie kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er allemaal weer schitterend uit zeg. Was wel weer toe aan wat positiefs...wat een vreselijke toestand in Parijs.
    Ik ga zo met mijn moeder naar het Theater Zuidplein. Mag toch hopen dat het daar een mooie avond mag zijn met een andere afloop!!!

    BeantwoordenVerwijderen