woensdag 16 december 2015

13 november t/m 16 december 2015



Vrijdag 13 november 2015 

De achterkant van de boot nog iets
Ben bijna de hele dag bezig om mijn Blog bij te werken en leggen de boot nog verder van de kant want het water zakt nog steeds. In de avond horen we dat er aanslagen gepleegd zijn in Parijs en er zeker 120 doden zijn. De aanslagen worden opgeëist door de IS echt verschrikkelijk dat ze zoiets doen, een echt vrijdag de 13e.

Zaterdag 14 november 2015 

Leggen vandaag de boot nog verder van de kant want het water zakt wel heel erg veel. De uithouder die we gisteren erbij hebben gezet wordt nog een stuk uit geschoven en de tweede loopplank komt er aan te pas. ’s Middags ga ik kerstkaarten maken.

Zondag 15 november 2015 

Gelukkig zijn de beesten gewent om over de loopplank te lopen
Het water blijft zakken maar nu liggen we zover van de kant dat het wel goed moet zijn en anders zullen we toch iets in de modder zakken. Ger vult nog even de watertank zodat de achterkant van de boot nog een paar centimeter ophoog komt.

Maandag 16 november 2015 

We liggen een flink eind van de kant
We horen van Chris dat vandaag Simon en Liesbeth komen en als ze er zijn gaan wij ook naar Chris en Rogier en eten we met z’n allen wat en daarna gaan Simon en Liesbeth weer weg en en nodigen ons uit voor 13 december want dan gaan ze de watermolen helemaal met kaarsen verlichten net als het stadhuis in Gouda. Ik doe nog even de afwas en dan gaan wij ook weer naar onze eigen boot. Vanmorgen was het water echt heel erg laag maar gelukkig hebben ze er vandaag weer iets bij gedaan.

 Dinsdag 17 november 2015 

Ik haal vandaag even wat boodschappen en draai een paar wasjes. Ger gaat met Rogier naar de volgende sluis om te kijken hoe de waterstand daar is. Het blijkt dat voorbij de volgende sluis het water nog gewoon op peil staat dus ik het allen dit vak wat zo laag staat.

Woensdag 18 november 2015 

Veel bladeren zitten er niet meer aan de bomen
Nadat ik met Vira ben wezen lopen ga ik met Ger bij de andere sluis kijken hoe de waterstand daar ik maar ook daar staat het water in het andere vak gewoon op peil. We hebben al een flink aantal dagen heerlijk weer maar vandaag komt er in de middag toch wat regen. We denken vandaag veel aan Ger zijn ouders want zijn vader zou jarig geweest zijn en zijn moeder is op deze dag overleden en we missen ze nog bijna elke dag.

Donderdag 19 november 2015 

Ger en ik gaan vandaag even naar Nevers voor wat doe het zelf dingen en ’s middags bekijken we een dvd want het weer is verschrikkelijk de regen komt met bakken uit de hemel en dus ook geen T.V.

Vrijdag 20 november 2015 

Ook vandaag is het geen weer om iets te ondernemen en dat doen we dus ook niet. Ik ga met mijn kaarten in de weer en Ger gaat even met Rogier een pintje drinken in de enige kroeg hier in het dorp.

Zaterdag 21 november 2015

Vandaag is voor mij ook weer een heerlijke hobby dag en Ger kijkt naar het veldrijden op de T.V.

Zondag 22 november 2015 

Chris en Rogier gaan vandaag voor 10 dagen naar België. Als ze om 09.00 uur vertrekken ga ik daarna met Vira lopen en de rest van de dag wijdt ik weer aan mijn kerstkaarten want ik moet er wel 45 maken dus nog niet een, twee drie klaar.

Maandag 23 november 2015 

We hebben vannacht nachtvorst gehad. Ik ga even naar het postkantoor want Hen heeft wat voor me op de post gedaan en het ligt inderdaad voor mij klaar. Ik ga daarna gelijk door boodschappen halen want onze Bram wil de kattenblikjes, die ik het laatst gekocht heb in Nederland en altijd zijn smaak was, niet meer eten, ze zullen de smaak wel veranderd hebben en aan gezien wij een zeer kieskeurige kat hebben, Ger zegt dat hij gewoon verwent is, en dat zou natuurlijk ook wel kunnen, ga ik maar vers vlees voor hem kopen. Als ik terug ben van de boodschappen merken we dat we zonder stroom zitten en aangezien de Marie op maandag dicht is kunnen we ook niet vragen of ze het er weer op willen zetten en dus wordt de generator gestart want we hebben wel de kachel nodig. Wij blij dat we een goede generator hebben.

Dinsdag 24 november 2015 

Het heeft vannacht weer gevroren maar de kachel heeft het prima gedaan op de accu’s en dus hebben we het niet koud. Als we de generator weer hebben gestart zodat ik de waterkoker kan gebruiken voor koffie en thee en we zitten aan een bakkie komen de werklui vertellen dat de stroom er weer opstaat. Als wij Rogier zijn stekker er weer insteken, deze lag er gisteren ochtend uit gaat gelijk de stroom er weer af en dan blijkt dat er een beest in zijn kabel heeft gebeten en de draden bloot liggen. Ger knipt er een stuk tussen uit en zet de stekker er weer opnieuw aan en dan werkt gelukkig alles weer.

Woensdag 25 november 2015 

Vandaag worden de financiën bekeken en zien we dat we genoeg geld hebben om iets er mee te doen. We gaan eens kijken op het internet wat een huurhuisje in Spanje zou kosten maar dan lezen we dat we  ons daar dan wel moeten laten inschrijven en dat willen we nog niet en dus is dat nog geen optie.

Donderdag 26 november 2015

Onder het koffie drinken zitten we te bomen over wat we dan zullen doen en Ger vraagt  wat ik zou willen en dat is voor mij heel simpel, ik wil graag ’s winters met een camper opstap en ’s zomers met de boot. Ger blijkt daar toch ook wel over nagedacht te hebben en we gaan zowaar op het internet kijken naar tweedehands campers. Ik zie gelijk een hele mooie en die staat Ger ook wel erg aan. Ik stuur gelijk de link door naar Hen en die is er ook helemaal weg van. Ze zegt dat als we die echt mooi vinden we niet te lang moeten wachten om erop te reageren want dit soort campers zijn erg geliefd en dus ook heel snel verkocht. Ze zegt ook dat zij wel voor ons wil gaan kijken of het in het echt ook wat is en als ik dat tegen Ger zegt vindt hij dat een goed idee en dus bel ik mijn zus weer op om te vragen of ze dat meende en natuurlijk meende ze dat. Ze gaat gelijk met de dealer in Friesland bellen en maakt een afspraak voor de volgende dag. Ik vind het allemaal maar heel spannend en Ger moet helemaal aan het idee wennen maar hij is het er wel mee eens.

Vrijdag 27 november 2015





Onze nieuwe aanwinst
Hebben vannacht weer nachtvorst gehad. Hen heeft om 13.00 uur bij de dealer afgesproken en we zitten de hele ochtend in spanning. Als ze eindelijk belt en zegt dat ze hem helemaal geweldig vindt en ons een paar filmpjes heeft gestuurd en een proefrit hebben gemaakt gaan Ger en ik even in beraad en besluiten om de camper maar gelijk te kopen want er komen nog meer mensen kijken en dan weten we zeker dat hij verkocht zal worden, en dus koopt mijn zus een camper voor ons, een heel gek idee. Op de terugweg staan ze enorm in de file en zijn ze pas om 19.00 uur thuis, ze hebben wel wat voor ons over gehad zeg.

Zaterdag 28 november 2015






Charité sur Loire
Hebben vannacht natuurlijk beide slecht geslapen en ons hoofd loopt over met allerlei vragen en gedachtes. Het is een prachtige dag en om onze gedachten even af te leiden gaan we het plaatsje Charité sur Loire te gaan bekijken en dat is een leuk plaatsje met een oude burcht waar van af je een prachtig uitzicht hebt over de Loire. Hen belt natuurlijk nog een paar keer en is nog steeds helemaal enthousiast over de camper en dat geeft ons ook wel een goed gevoel. Ger belt nog met de haven in Geldermalsen of we daar een ligplaats kunnen krijgen maar daar worden we over terug gebeld want waarschijnlijk kan het allen maar voor de winter maar dat zou natuurlijk ook goed zijn voor ons.

Zondag 29 november 2015 

Vandaag Hen weer heel vaak aan de lijn en we horen ook van Geldermalsen dat we ’s winters bij hun kunnen liggen dus dat is wel heel mooi.

Maandag 30 november 2015

Vandaag weer naar de winkels om een berg vlees te halen voor Bram want hij vreet wat af, we noemen hem “kleintje” maar dat is hij al lang niet meer. Ik bel nog even met de dealer van de camper want ik moet natuurlijk wel alvast een bedrag overmaken en ook regel ik een stallingsplek waar ook de camper van Hen staat alleen hebben ze nog geen plaats binnen maar dat zou met een paar maanden anders zijn. Ik ga de camper ook gelijk maar bij de NKC verzekeren dan is dat maar alvast allemaal geregeld.

Dinsdag 1 december 2015

Vandaag weer in de weer met ons huishoudboekje want er komen nu natuurlijk wel weer meer uitgaven bij en dus moet dat allemaal wel goed in onze berekeningen staan. Vandaag komen Chris en Rogier weer terug en arriveren om 17.00 uur. We kletsen even bij en gaan dan weer terug naar de boot om te eten.

Woensdag 2 december 2015

Het is vandaag prachtig weer en ik draai dan ook 2 wassen die ik lekker buiten kan laten drogen. Chris en Rogier gaan even boodschappen halen en als hun terug zijn ga ik met Chris even voor een maand betalen bij de Marie en vragen we gelijk of de paal uit het wegdek gehaald kan worden zodat Rogier zijn auto naar de boot kan rijden want deze zit propvol. Nadat we deze hebben leeg gehaald rijdt hij hem weer naar boven.

Donderdag 3 december 2015

Ger gaat vandaag naar de Brico om nog wat isolatie te halen en ik bel met Liesbeth dat wij de 13e niet kunnen komen omdat we dan in Nederland zijn want we hebben besloten om 10 december naar Nederland te rijden en dan op 11 december de camper op te gaan halen, we blijven dan tot zondag in Nederland.

Vrijdag 4 december 2015

Rogier gaat vandaag naar Beaulon om daar openhaardhout te halen bij een kennis van vorig jaar en ik verf in die tussentijd Chris der haar.

Zaterdag 5 december 2015

We wij bijna de hele ochtend bij Chris en Rogier even lekker kletsen en ’s middags ga ik weer even kaarten maken.

Zondag 6 december 2015

Ik maak vandaag nog wat kaarten en ga ze ook gelijk maar schrijven zodat ze binnenkort op de post kunnen.

Maandag 7 december 2015

Ik ga vandaag samen met Chris boodschappen halen en tank gelijk de auto vol zodat we donderdag daar niet meer naar hoeven te kijken. Ik bak een appeltaart bakken en Ger gaat  weer even bij de volgende sluis kijken want het water is alweer een stukje gestegen.

Dinsdag 8 december 2015
 
Iets meer water maar minder bladeren
Ik ga alvast wat kleren uitzoeken om mee te menen en ruim dan gelijk Ger zijn kast op en daar wordt heel veel van weggegooid want dat draagt hij toch nooit meer. Dachten we gisteren nog dat het water weer op zijn normale stand zou komen is het vandaag weer een heel eind gezakt.

Woensdag 9 december 2015

Ger gaat vandaag samen met Rogier de olie van Rogier zijn auto verversen, het was ook de bedoeling om het filter te vervangen maar Rogier durfde het toch niet aan omdat deze nogal vast zat. Ik maak de boot goed schoon zodat hij netjes is als wij morgen weggaan. Chris en Rogier gaan voor Bram zorgen en dus breng ik alvast wat ingevroren vlees bij hun en instructies over wanneer hij zijn vlees moet hebben, heel simpel ’s morgens en ’s avonds. ’s Middags bel ik nog zeker 1.1/2 uur met Hen die ons vrijdag brengt naar St. Nicolaasga in Friesland zodat wij samen met de camper terug kunnen rijden.

Donderdag 10 december 2015

We staan om 06.30 uur op en ik zet een pot thee en koffie voor onderweg en om 08.00 uur vertrekken we en het is een stuk drukker bij Parijs dan op een zondag en we staan dan ook even in de file. Om 16.00 uur zijn we bij Hen waar we een heerlijk bakkie kippensoep krijgen. Katja rijdt morgen ook met ons mee zodat Hen niet alleen terug hoeft te rijden.

Vrijdag 11 december 2015


We zien onze camper voor het eerst

En we bekijken hem goed

We staan weer vroeg op en nadat we even wat te eten hebben gehaald voor de terugweg gaan we Katja ophalen en rijden we om 08.30 uur naar Friesland en hebben we toch nog wel even file onderweg bij Bodegraven. We zijn precies op tijd in St. Nicolaasga en bekijken we met onze eigen ogen de camper die we eigenlijk al gekocht hebben en hij is toch anders dan op de foto’s maar dat alleen in de goede zin van het woord en ik begrijp waarom Hen zo enthousiast was. Ik probeer het bed even uit en dat is prima en alle technische dingen worden aan Ger uitgelegd en als we alles hebben bekeken en de motor heeft gedraaid gaan we naar Heerenveen om het geld aan hem over te maken bij een ING kantoor en daar blijkt het systeem eruit te liggen maar gelukkig is dat snel verholpen. Als dat is geregeld gaan we de camper op onze naam zetten en dan weer terug en kunnen we met de camper terug gaan rijden naar Rotterdam. We komen er al snel achter dat de tank leeg is en tanken hem dan ook gelijk vol en dan blijkt er voor bijna 100 euro in te gaan en dat is wel even wat anders dan de tank van onze auto.  Wij gaan gelijk door naar Marco en Monique om de camper te laten zien en als we daar aankomen is het al bijna donker maar dan komt Marco erachter dat de camper wel erg naar diesel ruikt en dan blijkt er iets te lekken bij de opvoerpomp van de diesel en dus rijden hun gelijk door naar een garage en blijf ik bij Monique waar hun hond Doedel ook is en die is al aardig gegroeid. Als ze terugkomen blijkt dat de garage geen tijd had. Ik bel wel gelijk met de verkoper om hem te vertellen wat er aan de hand is en hij vindt het ook allemaal heel vervelend en maakt er totaal geen probleem van om dit op zij kosten te laten maken. We wilde ook nog bij Arie en Lia langs maar dat gaan we nu maar even niet doen en rijden gelijk weer terug naar Hen der huis.

Zaterdag 12 december 2015
 
En zo staat de camper in Rotterdam
Vandaag een beetje langer op bed en Ger heeft gisteren nog naar het verlies van de diesel gekeken en als hij nu weer kijkt samen met Aad blijkt alles droog en dicht te zijn en dus besluiten we om de camper toch maar naar de stalling te brengen en dan in het najaar als hij naar de keuring moet er dan gelijk naar te laten kijken want anders weten we eigenlijk ook niet hoe we dat nu allemaal moeten regelen. Als we terug zijn gaan Ger en ik gelijk weer weg en rijden we even naar Geldermalsen om ons bij de haven voor te stellen en alles even door te spreken en als we dat hebben gedaan haal ik nog even wat boodschappen bij de Lidl en dan rijden we naar het bunkerstation in Hardinxveld voor hardhout olie voor Rogier maar al hebben we van tevoren gebeld blijken ze toch niet de goede olie te hebben en dus heeft Rogier pech. Als we weer bij Hen in de buurt zijn haalt Ger even 2 broodjes haring en is daar helemaal blij mee. Wij gaan om 17.00 uur weer op pad en gaan eerst naar Arie en Lia waar Ger hun nieuwe hond Ziva kan zien en daarna gaan we naar de wok in Ridderkerk waar we met de rest van de familie hebben afgesproken. Het wordt een gezellige avond met een hoop lekker eten en om 22.30 uur zijn we weer terug bij Hen.

Zondag 13 december 2015

En vandaag weer vroeg ons bed uit en om 08.00 uur gaan we weer terug naar Frankrijk. We hebben bijna de hele weg dichte mist en als we om 16.00 uur weer bij de boot zijn gaat ook het zonnetje schijnen. Bram is heel blij dat we er weer zijn en wij zijn heel blij dat hij zo blij is. Rogier en Chris zijn er dan niet want die zijn naar Beaulon bij  het kaarsjes aansteken bij Simon en Liesbeth. Wij liggen niet al te laat op bed en als we net liggen horen we hun thuiskomen.

Maandag 14 december 2015

Vandaag weer even lekker een stuk lopen met Vira die eigenlijk dood moe is van de afgelopen dagen. We gaan even naar Chris en Rogier om bij te kletsen en die middag doen we helemaal niets meer.

Dinsdag 15 december 2015


Ik ga vandaag met Chris even boodschappen halen want Bram zijn vlees voorraad moet weer aangevuld worden. Nu alles allemaal achter de rug is en de camper op stalling staat kunnen we eindelijk weer eens goed slapen en zitten er niet steeds allerlei gedachten door onze hoofden te spoken.

Woensdag 16 december 2015

Vandaag ga ik weer met mijn Blog in de weer en zoals je ziet heb ik een hoop te vertellen en ben er dus bijna de hele dag mee bezig.







1 opmerking:

  1. En zo is jullie leven ineens veranderd en ben ik jaloers op jullie mooie camper! Ik vind het super, super gezellig dat jullie voortaan in de winter in Nederland zijn. Natuurlijk zijn jullie dan ook op pad met de camper, maar er zal genoeg tijd over zijn om elkaar te zien. Ideale combinatie hoor: zomers op pad met de boot en 's winters met de camper. Slecht leven!

    BeantwoordenVerwijderen