zondag 22 december 2019

achtste week Spanje 2019

Maandag 16 december 2019

Het weer is een stuk minder vandaag. Buiten de gebruikelijke dingen doen we niet veel.

Dinsdag 17 december 2019

Ze hadden voor vandaag slecht weer op gegeven maar dat valt gelukkig reuze mee. We kunnen de hele dag genieten van de zon en dat doen we dan ook. Chico is bijna de hele dag met zijn bal in de weer en anders wordt er wel met hem gewandeld. Als ik 's middags met hem ga wandelen en om de bocht kom waait het daar een stuk harder dan bij ons op de camperplaats. De golven slaan hier flink op het strand. We kunnen tot 17.00 uur lekker buiten zitten en dan wordt het toch frisser. Ik bel nog even met Wilma zodat we weer op de hoogte zijn van elkaars doen en laten.

Heel veel aangespoeld hout en troep

In de verte de sneeuw op de Sierra Nevada

Altijd een mooi gezicht die golven
CP bij Guardias Viejas

Woensdag 18 december 2019

Ook vandaag weer een prachtige dag. Wat hier ook fijn is dat de bakker ieder dag langs komt met lekker vers stokbrood. We hebben besloten om morgen naar Castell de Ferro te rijden want ze geven en paar dagen slecht weer op en dan is het wel fijn om aan de stroom te staan en daar kan ik ook gelijk weer naar de wasserette voor mijn beddengoed. Maar vandaag is het nog gewoon heerlijk genieten van een prachtige dag.
Mooie luchten

Chico ligt met zijn Lama te slapen

Het ford dat hier even verderop staat

Donderdag 19 december 2019

Als we opstaan is het toch nog steeds mooi weer. Na mijn wandeling met Chico gaan we op naar Castell de Ferro. Het is 62 km rijden en onderweg stoppen we nog even bij een Lidl om de voorraad weer bij te vullen. We hebben de afgelopen dagen bij een stel Nederlanders gestaan en deze komen naar Castell de Ferro en als we daar aankomen staan hun net voor ons bij de poort. We melden ons aan en zoeken en plekje om te gaan staan. We komen weer naast elkaar te staan en we laten even samen de honden uit want hun hebben ook een Spaanse hond. Hun hond is wel nog heel schrikachtig maar kan het prima met Chico vinden. Weer terug bij de campers drinken we eerst nog even een bakkie en daarna is het alweer tijd voor de lunch. We lopen dan nog even naar een Chinastore maar die blijkt dicht tot 17.00 uur. Als we nog een praatje maken met twee Nederlandse vrouwen die hier ook staan blijken dat tweeling zussen te zijn van 72 jaar. Dat hadden we ze nooit gegeven.

Castell de Ferro (N 36.7197 W 3.36469)

Vanmorgen kwam de zon toch ook weer tevoorschijn tegen alle verwachtingen in

Vrijdag 20 december 2019

Het heeft vannacht wel wat geregend maar beslist niet veel. Als we Chico gaan uitlaten op het strand blijkt het daar wel flink te waaien maar daar hebben we dus op de camperplaats helemaal geen last van. Ik ga naar de wasserette om alles weer te wassen en deze is net aan de overkant dus dat is lekker makkelijk. Na een uurtje is alles weer schoon en droog en dat voor maar 10,= dus dat is wel weer lekker. Ik ga daarna het bed maar weer opmaken wat nu niet echt mijn favoriete bezigheid is en al helemaal niet als Chico wil helpen. Het gaat om 11.30 uur wel flink regenen en dat blijft dan ook de rest van de dag zo. Gelukkig staan we hier goed en kunnen we ons prima vermaken. Tegen de avond gaat de wind draaien en hebben we er op de camperplaats ook last van en moet de schotel naar beneden. Dat wordt dus maar weer een dvd.

Donkere luchten boven Castell de Ferro

Zaterdag 21 december 2019

Het heeft vannacht echt flink gestormd en je waait nu nog bijna uit je vest. Op de site Spanje vandaag is te zien hoe bij Huelva, dat is bij de Portugese grens,  flinke overstromingen zijn waarbij auto's van de weg zijn gespoeld. Gelukkig is het hier niet zo erg. We lopen nog even naar de markt maar daar zijn niet veel kramen en dat is te begrijpen met deze wind. Ik hoorde vanmorgen van Riet dat hun vandaag naar hier komen rijden. Dat vinden wij wel erg dapper met deze rukwinden. In de middag krijgen we bericht dat ze op de camping zijn gearriveerd. Ik loop er even heen om ze gedag te zeggen. Ger blijft met Chico bij de camper. Ze hebben we. prima plekje een het tarief is nog steeds het zelfde al vorig jaar namelijk 300,= voor en hele maand en de stroom per verbruik. De toilet gebouwen zijn vernieuwd en er is nu zelfs een ligbad. Ik loop met hun nog even het dorp in en daar drinken we nog wat. Altijd gezellig met Ko en Riet. Ze lopen nog even mee naar de camper en na een praatje gaan ze weer terug naar de camping.
Hoge golven na de storm

Zondag 22 december 2019

Vandaag nog wel wat wind maar ook prachtig weer en hoge temperaturen. We hebben met Ko en Riet afgesproken om even bij een huisje te gaan kijken hier in de heuvels. Het is van de camping en er heeft altijd een Duitser gewoond maar die woont er niet meer. We kunnen er lopend naar toe al is het wel een stukje klimmen maar goed te doen. Het huisje staat erg mooi maar is veels te klein dus dat gaat hem niet worden. We lopen weer terug naar de camper en Ko en Riet terug naar de camping. Als wij nog een bakkie hebben gedronken en een beetje zitten besluiten we om toch vandaag nog maar verder te rijden zodat als het morgen echt prachtig weer wordt we daar lekker van kunnen genieten. We zitten hier namelijk al snel in de schaduw. Ik bel maar Ko en Riet om afscheid te nemen. Nog even langs de sani en afrekenen en dan op naar Malaga waar met de kerst een mooie lichtshow is en die wil ik wel graag zien. We kijken eerst op een camperplaats bij een Carrefour maar dat vinden we niet iets om lang te blijven staan en dus rijden weer een stukje terug naar een plek waar we twee jaar geleden ook hebben gestaan. Er is gelukkig nog precies een plekje voor ons. Ik ga dan eerst met Chico lopen en daarna kunnen we nog heerlijk in het zonnetje zitten. Dinsdag gaan we weer terug naar de plek bij de Carrefour want vandaar kom je zo met de metro in het centrum en dat is dan wel makkelijk. 's Avonds worden we nog getrakteerd op een zon die achter de heuvels verdwijnt en de lichten van de stad Malaga.

Malaga (N 36.7131 W 4.33968)

De camperplaats bij Castell de Ferro

Die zee blijft mooi

Palmen in de wind

Uitzicht op Castell de Ferro

Ons plekje net voor Malaga

Met een zon die ondergaat aan een lucht zonder wolken