donderdag 7 oktober 2021

5e week 2021/2022

Vrijdag 1 oktober 2021

Vandaag is Gerrit jarig en wordt 66 jaar. Na de koffie vertrekken we naar Besalu wat maar 60 km verder is. Daar aangekomen nemen we eerst nog een bakkie met kwarktaart en dan het stadje in. Het stikt hier van de souvenirs winkeltjes waar ik en Monique natuurlijk willen binnenkijken maar we beperken ons eerst tot het stadje en drinken nog een koffie op een pleintje en dan gaan de mannen terug naar de campers en kunnen wij ons uitleven. We bekijken alle winkeltjes, dat er is ook om een beetje de prijzen te vergelijken. Ik koop leuk smeedwerk met uilen en we zien prachtige kleine kastjes die uit en wortel van een boom zijn gemaakt. We zijn er beide weg van maar kopen het niet. We zoeken een restaurant voor vanavond en zien vlakbij de campers een restaurant dat een buffet heeft. We gaan even kijken hoe het eruit ziet en dat is helemaal niet verkeerd dus daar gaan we eten. Als we bij de mannen zijn laten we zien wat we gekocht hebben een lopen daarna naar het restaurant want het is alweer 15.00 uur. Monique en Marco lopen nog even het dorp in want Monique kon niet kiezen tussen verschillende ijzeren salamanders en dus moet Marco mee beslissen. We hebben een tafeltje met prachtig uitzicht op de oude brug en genieten van het eten maar vooral van de toetjes. Na het eten gaan M&M toch nog voor zo'n houten kastje en als ze terug zijn wil ik er toch eigenlijk ook wel een en dus loopt Monique weer met mij mee en koop ik er ook een. Best moeilijk om te kiezen omdat er geen het zelfde is. Het is de laatste avond met z'n vieren en die sluiten we af met een potje rummiecub die Gerrit bijna allemaal wint.
.                  Koffie met gebak
.                         Besalu
                    Eten met uitzicht
.               Dit was erg lekker

Besalu N

Zaterdag 2 oktober 2021

We drinken nog de even koffie met elkaar en zien 6 luchtballonnen over varen en dan nemen we afscheid van M&M. Hun rijden naar de Ardèche en wij rijden het enorme stuk van 34 km naar Santa Paula. We zetten de camper daar neer maar de camperplaats bevalt al gelijk niet. Grootte borden dat je geen stoeltjes buiten mag zetten en je staat er ook niet echt leuk. We gaan wel even het dorpje bekijken want dat moet mooi zijn. Het is inderdaad een heel erg oud dorpje leuk om gezien te hebben maar zou er zeker niet nog een keer gaan kijken. We besluiten om terug te rijden naar Vic. Daar aangekomen is er nog plek genoeg en nemen we het achterste plekje zodat Chico lekker met de bal kan spelen. M&M zijn om 16.00 uur aangekomen in de Ardèche en genieten van de mooie omgeving daar.
.                      Santa Paula
 .          Mooi maar uitgestorven stadje
 ons plekje op de camperplaats bij Vic

Vic N41.934502 E2.23993

Zondag 3 oktober 2021

We blijven hier vandaag ook staan want om in een weekend te gaan verkassen is niet slim want alle Spanjaarden zijn met hun camper op pad. Ik ga een paar keer met Chico lopen wat hier onverwachts goed kan en haal even brood voor de lunch. Het zou vandaag slechter weer zijn maar dat valt nog reuze mee. Ik verschoon het bed zodat ik dat morgen bij een tankstation waar wasmachines zijn kan wassen. Tegen de avond begint het te spetteren en eten we binnen.

Maandag 4 oktober 2021

Het heeft vannacht flink geregend en dat doet het nog steeds. Na één bakkie koffie rijden we naar het tankstation hier vlakbij om te gaan wassen. Normaal kan je euro's in de machines gooien maar hier moet ik munten halen bij het tankstation. Met Google translate lukt het allemaal. Ik neem een machine van 18 kg en daar gaat alles met gemak in. Dan in de droger en met een uurtje ligt alles weer in de kast. Dan op naar de Lidl voor boodschappen. We hebben vandaag een plekje gezocht waar we al eerder hebben gestaan maar als we daar aankomen mag je er niet meer overnachten. Er is wel een plekje vlakbij waar je wel mag staan maar dat vinden we niets. Als ook nog blijkt dat er een flink stuk van de mooie wandeling die je hier langs de kust kon maken in weggeslagen door de zee besluiten we om een ander plekje te zoeken. De volgende is bij de Ebro maar wordt ook afgekeurd. Dan maar een andere plek vlakbij en deze blijkt afgesloten met een flink rotsblok. Dus wordt het plekje hier vlakbij opgezocht waar we ok al vaker hebben gestaan en gaan we daar staan en dat bevalt weer. Hadden we het eerste stuk nog regen en mist nu schijnt de zon weer heerlijk.
.         ..onder weg regen en mist
 Op deze plek mag je niet met overnachten
 de kust is hier erg mooi maar het wandelpad is verdwenen.
 onze plek waar we wel blijven staan.

Torrenostra N

Dinsdag 5 oktober 2021

We blijven hier vandaag ook staan want het is hier best lekker. We lopen over de boulevard maar die is op een paar barretjes na helemaal uitgestorven. Alle winkels zijn dicht en je ziet bijna geen mens op straat, hier zou ik dus nooit een appartement huren. We zitten hier vlakbij een vogelreservaat. Ik loop nog een paar keer met Chico en voor de rest van de dag is het gooien met de bal zodat hij s'avonds weer versleten in mijn stoel gaat liggen.
       het vogelreservaat hier vlakbij
 in de middag even een windje vangen bij de zee.

Woensdag 6 oktober 2021

We werden vannacht wakker van de harde wind en moesten de dakluiken sluiten. In de ochtend waait het nog flink maar gelukkig gaat hij in de loop van de dag liggen. We hebben Duitse buren die ook voor de 20ste het naar Marokko gaan alleen zijn hun er ook nog niet zeker van of de veerpont wel vaart.  We krijgen hele verhalen te horen maar het blijkt dat ze maar één keert een rondreis hebben gemaakt en de rest van de jaren op een camping staan met alles erop en eraan. Er komen tegen de avond steeds met campers en daar zijn ook een paar Schotten bij een die vertellen dat de Engelse maar 90 dagen in het buitenland mogen zijn en dan weer 90 dagen terug moeten zijn in het verenigd koningrijk. Waarschijnlijk zullen er in de komende jaren flink wat huizen ni3et te koop komen staan en de prijzen flink dalen.
      Een flinke bidsprinkhaan op het wiel

Donderdag 7 oktober 2021

Vandaag gaan we weer rijden. We rijden langs de kust naar Castellon waar we eerst op de parkeerplaats gaan kijken en daar is nog plaats genoeg. We leggen het toilet en rijden dan maar het vliegveld om daar eens te gaan staan maar daar is het helemaal vol en dus rijden we weer terug. We hebben hier wel een plekje en ik ga eerst met Chico lopen. Dan eerst nog een bakkie en dan loop ik erven naar de Mercadona voor nog wat vergeten boodschappen want we zijn vanmorgen al bij de Lidl gestopt. Dan eten we een broodje. Ik ga s'middags nog even lekker naar het strand en geniet van een heerlijke zee. Later lopen er nog één stukje en laten we Chico ook een spelen in de zee.
 weer lekker genieten van heerlijk plekje bij Castellon
.                  Die is helemaal blij

Castellon N39.97979 E0.02292

1. Die stappenteller van jou heeft het er maar druk mee. Ziet er weer leuk uit op de foto's. Veel plezier de komende weken.