vrijdag 15 oktober 2021

6e week 2021/2022

Vrijdag 8 oktober 2021

Ook vandaag blijven we in Castellon. Ik loop s'morgens met Chico naar de camperplaats bij het vliegveld een zie dat er een paar plaatsen vrij zijn en loop dan met een iets sneller tempo terug in dat aan Ger te vertellen maar die wil hier vandaag nog blijven staan. Na nog een bakkie thee ga ik brood halen enneem gelijk wat afbakbrood mee voor als er geen bakker in de buurt is. Het loopt al in de ochtend vol met campers en we houden dat de Spanjaarden aankomende week vrij zijn dus het zal wel druk zijn overal. We besluiten als er morgen geen plaats is bij het vliegveld om terug te rijden naar Torrenostra waar we zeker weten dat er plek is en we goed staan. Toen we de vorige keer daar vertrokken zagen we dat er toch een supermarkt open was dus we kunnen in ieder geval iets halen als dat nodig is. Ik ga s'middags nog even naar het strand en daarna lekker mijn haar wassen onder de standdouche. Er komen steeds meer campers het terrein oprijden maar het staat al helemaal vol.

Zaterdag 9 oktober 2021

Als we opstaan zijn de plekken bij de losplaatsen ook bezet met campers en staan ze zelfs bij de ingang geparkeerd. We rijden nog wel naar het vliegveld maar hebben weinig hoop. Nou dat was gegrond want de campers staan daar te wachten totdat er iemand misschien vertrekt. Wij rijden dus door naar Torrenostra. Onderweg kijken we nog even bij Orpesa waar we al eens eerder hebben gestaan maar vinden het toch niet echt geschikt, we worden steeds kieskeuriger blijkbaar. In Torrenostra is nog plaats genoeg en dus kiezen we lekker plekje uit. Na nog een bakkie loop ik naar de supermarkt die nog aardig groot is voor brood en loop nog even met Chico. We hebben nog een praatje met een Engelse die hier in de buurt woont in een huisje zonder wc, douche en maar af en toe water, dit vindt ik toch iets te primitief. Tegen het einde van de dag komt er steeds meer bewolking en ziet het er naar uit dat het gaat regenen maar dat gebeurd toch niet.

Torrenostra N40.1907 E0.21766

Zondag 10 oktober 2021

Vandaag beginnen we bewolkt maar die is al snel verdwenen. Ik ga nog even naar de supermarkt voor brood en deze is dus zelfs op zondag open. We lopen nog een stukje over de boulevard die wel drukker is vandaag maar nog steeds even ongezellig. We keren alweer snel want Ger heeft nog steeds enorme last van zijn knie en slaapt daardoor ook slecht. Nu nemen Peter en Manja die onderweg zijn hierheen zijn knieband mee en nu maar hopen dat dat verlichting geeft. We hoorden eergisteren dat ze problemen hadden met het gas en er een nieuwe drukregelaar is ingezet en dat kostte met arbeidsloon zo'n 650,= ze zijn al blut voordat hun vakantie is begonnen. Daardoor zijn ze ook nog niet ver gevorderd en zitten ze nog maar net over de grens met frankrijk. Ik ga s'middags nog even naar het strand maar Chico vindt dat ik te lang wegblijft en komt me na een poosje maar zoeken en dus ga ik maar met hem mee terug naar de camper. Het is weer een heerlijke dag geworden en we genieten dan ook volop. We staan hier met een Deense vrouw die op een vriendin wacht en ze komt ons vertellen dat die vandaag al arriveerd. Ze blijft kletsen en we horen dat ze pas 44 is en al een jaar in haar camper woont en van plan is om in Spanje te blijven. Ze heeft een dochter en een zoon en die zijn ook zeer reislustig net zo als haar ouders dus het zit in de familie. Haar vriendin kent ze via Facebook en die is 72 en woont al 7 jaar in haar camper met meerdere honden, het zijn er nu maar twee. Het blijkt een gezellig mens en Chico is helemaal weg van het pup van 4 maanden. Na nog een poos gekletst te hebben ga ik aan het eten beginnen, Hollandse pot. 

Maandag 11 oktober 2021

We hebben gisteren contact gehad met Peter en Manja en gaan hun ontmoeten in Vic. Wij gaan na de koffie alvast die kant uit want je weet met Peter maar nooit of hij het ineens in zijn kop krijgt om in één keer door te rijden. Als ik onderweg nog even een bakkie voor ons inschenk en ik weer naar voren loop moet het ineens uitwijken en dus gaat de koffie en de thee door de camper tegen tegen de voorruit. Gelukkig ging het niet over mij heen en is alleen de camper maar vies. Ik ga dus maar aan de schoonmaak onderweg. Bij Vic sta je prima dus al moeten we daar langer staan is dat ook geen probleem. Onderweg nog even gas en diesel tanken dan kunnen we er weer even tegen. Om 14.00 uur zijn we in Vic maar kunnen we niet op ons favoriete plekje staan en dus nemen we genoegen met een ander plekje. Ik ga eerst met Chico lopen en daarna van de zon genieten. In de middag vertrekken de meeste campers en komt ons plekje vrij zodat we de camper nog even gaan verzetten. Eind van de middag staan we  nog maar met 7 campers maar tegen de avond komen er weer meer dus maar goed dat we nog verhuisd zijn. Chico kan weer heel de middag met zijn bal spelen en is tegen de avond dan ook best moe.
.              Onderweg naar Vic
 in de buurt van vis is deze enorme zout opslag
.          Chico is uitgeteld

Vic N41.934502 E2.23993

Dinsdag 12 oktober 2021

Het is s'morgens best koud en ik begin dan ook met een lange broek. Er wordt hier vlakbij een luchtballon opgelaten en daar is een leuk gezicht. Er is vandaag markt in Vic dus nadat ik met Chico ben wezen lopen ga ik even naar het centrum. De markt is veel kleding en schoenen en niet echt iets wat ik leuk zou vinden. Ik kijk ook gelijk even waar een Donner kebab zaak zit want Peter en Manja komen vandaag aan en Peter wil een vette bek eten en dan moet het wel iets zijn waar het s'avonds ook open is. Ik haal nog even brood bij de supermarkt en na het eten loop ik nog even met Chico. Om 15.00 uur komen Peter en Manja aanrijden met zwaailicht, wij hadden het ook snel aangezet. Er wordt eerst wat gedronken en bijgekletst. Chico is erg blij om Giel te zien en gaat even lekker uit zijn stekker. S'avonds lopen Manja en ik naar pizzeria want de mannen hebben geen zin om te lopen en de pizzeria zit hier redelijk dichtbij. Het smaakt ons allemaal prima en hebben zelfs over voor de lunch van morgen. 
.       Er wordt een luchtballon opgelaten
                      Markt in Vic



Woensdag 13  oktober 2021

We lopen even een lekker stuk met de honden en na de koffie gaan Manja en ik naar de stad lopen en bekijken we Vic. We halen ook nog even boodschappen en in de middag wordt er genoten van de zon. Manja maakt voor het avondeten een bonenschotel een toetje een dat smaakt prima. We hebben plannen gemaakt voor morgen een moeten het enorme eind van 59 km afleggen om bij de plaats Manresa te komen.
zelfs de Spanjaarden komen weleens in te nauwe straatjes terecht
.          Vic bekijken met Manja
Donderdag 14 oktober 2021

Nadat de honden weer goed zijn uitgelaten en de wc's geleegd gaan we eerst even naar de Lidl en daarna rijden we via een mooie route naar Manresa waar we een plekje hebben met uitzicht op de prachtige kerk. Ik heb gisteren nog een kwarktaart gemaakt en we nemen nadat er foto's zijn gemaakt eerst koffie met taart. Ik kijk even hoe laat de kerk open is en daar is pad om 16.00 uur en dus gaan Manja en ik om 15.30 uur de berg aflopen. Er loopt gelukkig een wandelpad zodat we niet over de weg moeten. Beneden aangekomen 

           Een prachtig uitzicht op Manresa
.        Eerst even koffie met kwarktaart
.            Oude brug met klooster
De kerk van Manresa  aan de binnenkant met prachtige gebrandschilderde ramen
         dit is een muurschildering
.       s'avonds eten we in de camper
.     De kerk is in de avond prachtig verlicht

Manresa N41.717499 E1.82586

3 opmerkingen:

  1. En voortaan een p plek kiezen voor de koffie en thee hoor, scheelt een hoop werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. San wil je me volgende keer een beetje fatsoenlijk op de foto proberen te krijgen, ik weet dat dat moeilijk is.

    BeantwoordenVerwijderen