zondag 9 februari 2020

Week 15 Spanje 2020

Maandag 3 februari 2020

Ook vandaag weer prachtig weer. Ik was vandaag het beddengoed zodat dat ook heerlijk buiten kan drogen. Na weer een heerlijke wandeling met Chico gaan we even een bakkie doen met Rik en Marian. Rik haalt nog nieuwe medicijnen voor Marian. Na de lunch ga ik genieten van de heerlijke douche hier en Ger gaat nog even met Chico op pad om met de bal te spelen. Aan het einde van de dag maak ik nog een wandeling en kan het bed weer worden opgemaakt met schoon beddengoed. Dit was weer een heerlijke dag.
Chico vermaakt zich met een stok

Dinsdag 4 februari 2020

Ook vandaag schijnt de zon weer volop en gaat de thermometer naar de 23 graden. Vandaag moeten de hechtingen eruit bij Marian en ik rijd met haar naar volgende dorp waar een privĂ© kliniek zit. We moeten nog even in de wachtkamer plaatsnemen maar worden toch na tien minuten geroepen bij de dokter die eruit ziet als meester Frank Visser. Hij kijkt amper in de papieren die Marian heeft meegenomen en gaat gelijk aan het werk. Het is snel voor elkaar en gelukkig deed het ook geen pijn. Als we bij de receptie willen afrekenen krijgen we te horen dat het niets kost. Dit is toch echt ongelofelijk. We halen gelijk nog wat boodschappen en zijn al snel weer terug op de camping. Daar nemen we nog even een bakkie in het zonnetje en knip is bij Marian een klein stukje van haar haar en neem Ger ook gelijk maar weer mee. Het is dan alweer tijd voor de lunch. Na de lunch ga ik een flink eind met Chico lopen en ontdek een prachtig stuk kust waar natuurlijk foto's van gemaakt moeten worden. Na anderhalf uur ben ik weer terug.  We kunnen nog even buiten zitten maar moeten wel het zonnetje op blijven zoeken want in de schaduw is het te fris. Voor het avondeten halen we patat bij het restaurant op de camping en bak ik er een karbonade bij.
De hechtingen gaan eruit bij Marian

Nog even genieten van de prachtige kust hier




Nog even bij elkaar zitten voordat we morgen vertrekken

Woensdag 5 februari 2020

Ik ga gelijk onder de douche om nog even te genieten van die heerlijk straal die ze hier hebben. Ger maakt alvast de wc leeg en na de koffie loop ik nog even met Chico. Dan even de voorruit schoonmaken en water tanken. Ik ga alvast afrekenen en het was 110,= voor 7 nachten. We nemen dan afscheid van Rik en Marian en vertrekken weer richting Quarteira. Ik neem wel een andere weg als dat we heen zijn gereden. We komen zo door de dorpjes Monquiche en Silves. Naar  Silves gaan er nog zeker terug want dat ziet er erg gezellig uit. We halen nog wat boodschappen bij de Lidl en dan door naar de camperplaats. Er is nog een plekje vrij bij het hek en daar willen wij graag staan. Als we onze camper er tussen zetten, wat maar net past, krijgen we al gelijk mot met een Duitser. Hij kan zijn fiets niet meer makkelijk achterop zijn camper zetten. Wij hebben al gelijk zoiets van het zal geen Duitser zijn. Als de achter buurman ook begint te zeiken dat we bijna tegen zijn camper aan zaten heeft Ger en ik ook het helemaal gehad. Ik loop nog wel met Chico naar het strand maar als deze terug rent om zijn bal te gaan halen besluiten we om deze mensen de hik te laten krijgen en gaan we ergens anders staan. Je zal het niet geloven maar ook daar staat een Duitser die begint te zeiken omdat hij dan tegen de avond geen zon meer zou hebben. Hij wil dat we ergens anders gaan staan maar dat kan hij wel op zijn buik schrijven. We hebben het nu helemaal gehad met die Duitsers, wat een oude hoeren zeg. We zetten de camper zo ver mogelijk bij hem vandaan en tegen de avond blijkt dat hij gewoon zon heeft totdat deze onder gaat. Chico kan hier weer lekker met de bal spelen en met mij een wandeling over de kliffen en langs het strand maken.

Quarteira (N37.079498 W 8.14218)
Onderweg door het binnenland naar Quarteira

Grootte stukken verbrand

De brug bij Silves

De cp bij Quarteira, wij staan vooraan in het hoekje

Weer genieten van de mooie kliffen hier


Donderdag 6 februari 2020

Als we opstaan hangt er wat sluierbewolking maar is het toch best lekker. Na de koffie ga ik eerst een flink stuk over het strand lopen met Chico en bovenlangs terug. Weer bij de camper staat Ger met niemand te praten en dat blijkt een Nederlander te zijn die hier al 25 jaar woont. Zijn auto heeft een lekke band en hij staat op iemand te wachten die hem op komt halen. De rest van de dag is het halen en brengen met de zon maar kunnen we toch wel buiten zitten. Er staan hier ook veel Nederlanders en dus hebben we regelmatig een praatje. We hebben trouwens wel het idee dat het misschien wel de laatste keer is dat we hier kunnen staan want er staan borden dat hier een hotel gebouwd gaat worden. Er is vandaag ook een landmeter de hele dag bezig geweest om alles in kaart te brengen. Het zou wel erg jammer zijn maar we zullen het wel afwachten.
Iedere dag weer genieten van de natuur


Vrijdag 7 februari 2020

Vandaag is de zon weer volop aanwezig. Chico en ik maken weer een heerlijke wandeling in de ochtend. Vlakbij ons in een Nederlandse camper komen staan die een kat bij zich hebben en ik kan het natuurlijk niet laten om deze even te aaien. We hebben dan ook gelijk een praatje en ik geef hun gelijk nog een paar mooie plekken door om te bezoeken. Na de lunch worden we uitgenodigd voor een bakkie en daar wisselen we nog meer plekken uit een horen we dat hun in en recreatie woning wonen in noord Holland. Ook hun hebben een boot gehad dus genoeg stof om over te praten. Na een gezellige middag gaan we om18.30 uur toch echt eten.

Zaterdag 8 februari 2020

Deze dag verkoopt qua weer wat wisselvallig. Zo zitten er lekker in de zon en dan komen er donkere wolken overdrijven wat gelukkig niets uitvalt. Omdat het 's nachts best fris is is 's morgens de camper flink nat en vandaag gaan we hem dan ook weer eens afnemen zodat hij er een beetje schoner uit gaat zien. Er komt een hele andere camper onder vandaan. In de middag maken we nog een wandeling. Als de buren ook terug zijn van hun wandeling nodig ik ze nog even uit om wat te komen drinken. Om 18.00 uur ga ik aan het eten beginnen en eten we lekker zuurkool uit de oven.

Zondag 9 februari 2020

Als we opstaan schijnt het zonnetje al volop. Gisterenavond heeft het nog een klein beetje geregend maar dat is nu niets meer van te merken. Ik maak een flinke wandeling met Chico en als ik terug ben zit hij al gelijk  weer te zeuren om met de bal te spelen. Wij watjes geven hem natuurlijk zijn zin. Het wordt een heerlijke dag en we genieten dan volop.  Later op de dag komt er nog een kudde schapen en geiten voorbij. 's Middags nog even een lekkere wandeling met Chico.


Schapen en geiten komen op bezoek

De Hop zit hier iedere ochtend voor de deur

1 opmerking:

  1. Leuke blog weer. Ik hoop dat we in het najaar ook voor langere tijd mee reizen, maar dat bloggen zie ik mezelf nog niet gaan doen...

    BeantwoordenVerwijderen