zondag 23 februari 2020

week 17 Spanje 2020

Maandag 17 februari 2020

We blijven vandaag hier staan om even het dorpje te bekijken. Na de koffie gaan we dan ook op pad maar hebben het al snel gezien want er is eigenlijk niets te zien. Ik haal nog wel even broodjes maar dat was het dan ook wel. Het is hier ook niet echt lekker wandelen met de hond dus morgen gaan we weer verder. Het weer is vandaag wisselvallig. De temperatuur is prima en als de zon doorkomt is het gewoon heet zodat de luifel weer wordt uit uitgedraaid maar er zijn ook flink wat wolken dus dat is wat jammer. Later in de middag krijgen we zelfs wat regen. 

Dinsdag 18 februari 2020

Het weer is weer goed geworden en we hebben een strak blauwe lucht. We gaan vandaag naar Ameixial en nemen een weg binnendoor. Deze is weer prachtig en zeer rustig. Als we in Ameixial aankomen staan er al flink wat campers. We krijgen van Stef en Leen, Belgen die hier altijd 7 maanden staan, te horen dat er geen stroom meer is en dat deze plaats eigenlijk niet meer bestemd is voor campers. We gaan er toch gewoon staan want het blijft toch een lekkere plek om te staan. We hebben gelijk een praatje met de Belgen en dat praatje duurt tot het einde van de dag. Tussendoor ben ik nog wel met Chico wezen wandelen.

Amexial


We rijden via een zeer rustige weg naar Ameixial


CP bij een oude kurkfabriek

Woensdag 19 februari 2020

Het is best fris in de ochtend naar de zon doet al snel zijn best en dan is het gelijk heerlijk. Ik ga vandaag eerst weer een flink stuk met Chico lopen, aan wandelpaden is hier geen gebrek. De natuur is hier erg mooi maar het is wel flink klimmen en dalen. Na 1.30 uur ben ik weer terug en heb ik mijn stappen voor vandaag wel gezet. De rest van de dag wordt weer heerlijk in de zon door gebracht en met een gezellig praatje is de dag weer zo voorbij. Aan het einde van de middag loop ik nog een stuk met Chico en omdat hij ook de hele dag met de bal heeft gespeeld ligt hij al snel voor dood in de camper als we naar binnen gaan.
Aan wandelpaden is hier geen gebrek

Donderdag 20 februari 2020

Vandaag beginnen we met mist en dat geeft een mooi gezicht in de dalen. Ik neem weer een andere route met Chico en zie in de verte een dorpje wat is omringt met een dikke haag van cactussen, een heel leuk gezicht. Bij de cp komt iedere dag een flinke kudde schapen langs met schaapherder en drie flinke honden. De meeste schapen hebben bellen om dus dat is een heerlijk gehoor als ze aankomen lopen. Het wordt weer een rustige dag met veel zon. 
De mist lost langzaam op vanuit de dalen
Dit dorpje is helemaal omringd door cactussen
Aan de bloemen zie je dat het hier ook voorjaar is




En ik moet er natuurlijk ook een paar van plukken

Vrijdag 21 februari 2020

Ook vandaag weer flink wat mist en daarna weer heel veel zon. Op mijn wandelingen zie ik dat veel kurkeiken te kampen hebben met een soort schimmel waardoor ze aan het afsterven zijn, echt heel jammer. De Belgen gaan vandaag boodschappen doen en nemen voor ons een gegrilde kip mee die we 's avonds opeten en die heerlijk smaakt. Er komt nog een Nederlander bij ons staan die hier ook al vaker heeft gestaan. Wij blijven hier nog zeker tot dinsdag want er wordt nu overal carnaval gevierd en dan is het in de meeste dorpen erg druk. 
Bij het dorpje zelf is een bron waarvan ze ook gelijk een soort zwembad van hebben gemaakt

Een kurkeik die helemaal onder het mos zit

En daardoor gaan ze bijna allemaal dood

Zaterdag 22 februari 2020

Vandaag weer een andere route door de heuvels en op ik langs een klein meertje. Ik loop over het onverharde pad totdat ik toch echt vind dat dit pad de verkeerde kant uitgaat. Ik besluit dan maar om gewoon richting weg te lopen en dat is flink klauteren met Chico en ik komen zo wel weer op het goede pad. Na dus een flinke wandeling komen we weer terug bij de camper. Het is vandaag weer een warme dag en dus wordt er niet veel meer gedaan. Er komt hier een bestelwagen meer verse vis en later komt ook nog de bakker. Het was weer een heerlijke dag met een beetje slap ouwe hoeren en vaak met de stoelen verkassen zodat we een windje opvangen. Tegen de avond nog een stukje lopen meer Chico en dan is de dag weer ten einde.
Een klein meertje tussen de heuvels

Zondag 23 februari 2020

Ze geven voor vandaag nog hogere temperaturen op dus dat wordt zweten. Ik ga dus al vroeg met Chico lopen zodat het nog lekker fris is. Ook vandaag krijgen we bezoek van een bestelwagen maar nu met allerlei groenten. Ik help de Belgen met hun tablet en de buurman met zijn TomTom zodat die weer wijzer zijn en hun ding kunnen doen. We genieten van deze dag en ik bel nog met wat mensen en dan is de dag alweer voorbij. Nog even een klein wandelingetje met Chico en gaan naar binnen om te eten.
De nachten zijn gelukkig fris en daardoor deze mooie vochtdruppels op de spinnenwebben

1 opmerking:

  1. Mooie bloemen en fijn dat je zo lekker kan wandelen en alles aan boodschappen haast bezorgd krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen