vrijdag 1 oktober 2021

4de week 2021/2022

Vrijdag 24 september 2021

Marco en ik gaan nog even met de honden lopen door de duinen en na nog een bakkie vertrekken we weer. Wij weten een mooie baai maar de coördinaten willen niet lukken op de TomTom. We voeren dan maar een plaatsje in de buurt in en hopen dat als we daar zijn we het nog kunnen vinden. Nou mensen niets is minder waar, we rijden flink in de rondte maar herkennen het niet. Er wordt dan maar bij een Lidl gestopt om gezamenlijk een ander plekje uit te zoeken. We vinden er eentje aan de monding van een rivier bij Denia. Daar aangekomen is het eindelijk een prima plek maar het weer zit niet mee want het waait flink en op dit moment valt er ook een bui. We besluiten om er alleen maar te eten en weer een andere plek te zoeken. We vinden weer een mooi plekje bij een stuwmeer en dus trekken we weer verder. Het wordt een mooie tocht door de heuvels en als we bij het stuwmeer aan komen rijden we eerst te ver en dus moet er worden gekeerd. Wij rijden dan het plekje op maar stoppen even om te voet te gaan kijken. Marco draait achter ons ook op de plek maar als hij naar boven wil rijden wordt het alleen maar slippen. Dit gaat hem dus niet worden. Wij rijden achteruit de plek af maar dat gaat ook niet makkelijk maar met veel geslip komen we toch weet op de weg terecht. Nu Marco nog. We leggen wat planken bij zijn wielen maar dat gaat ook niet lukken. Er wordt dan wat heen en weer gestoken en met veel power lukt het ook Marco om weer op de weg te komen. Nu zijn we het zat en besluiten om naar een camping bij El Palomar te rijden en daar te gaan staan. Als we daar dan eindelijk staan zijn we het allemaal zat. Monique en ik lopen nog even met de honden en laten ons inschrijven. Het avond eten wordt paella gemaakt door Marco en dat smaakt weer prima. Als de afwas is gedaan is het alweer 20.15 uur..
 we rijden door Spanje en zien natuurlijk                           een stier
Een van de vele Spaanse stadjes van                                        vandaag
.   dit stuwmeer ging het dus niet worden

El Palomar N38.85771 W0.50244
15,= incl stroom en gebruik wasmachine

Zaterdag 25 september 2021

Na te hebben genoten van de heerlijke douche hier en het legen van het toilet spuiten we nog even het zout van de ramen en dan vertrekken we weer. We rijden vandaag naar  Castellon in de hoop dat daar plek is op een zaterdag want normaal is het daar erg druk. Ik heb deze reis wat met coördinaten want ook nu komen we weer verkeerd uit, moest het oost ipv west zijn, gelukkig maar 5 km uit de buurt. Als we op de camperplaats komen is er nog plek genoeg. We zetten de campers zo neer dat we er nog tussen kunnen zitten. Eigenlijk mag je hier geen camping gedrag vertonen maar daar trekken er ons niets van aan. In mijn herinnering moet er hier op zaterdag markt zijn en dus lopen Monique en ik daar eerst even naar toe. Maar er is dus geen markt. We zien wel een zaak met heerlijk ijs en later nog een eettentje met doner kebab die tot 24.00 uur open is dus dat gaat ons avondeten worden. We halen nog even boodschappen bij de Mercadona en weer terug bij de campers gaan we eerst brood eten en daarna loop ik met M&M naar de camperplaats bij het vliegveld om deze aan hun te laten zien maar we blijven staan waar we staan. Weer terug rusten we nog even uit en dan lopen we naar het dorp om een ijsje te gaan eten wat heerlijk smaakt. Monique en ik lopen nog even een china store in en Monique scoort nog wat speelgoed. Bij de volgende china store lopen de mannen alvast door en gaan wij nog even naar binnen maar zien niets van onze gading. Als we weer bij de campers zijn drinken we nog wat terwijl de lucht steeds donkerder wordt en het gaat bliksemen. Tegen 20.00 uur lopen we weer naar het dorp en nemen voor de zekerheid maar een paraplu mee. We beginnen buiten op het terras maar als het steeds harder gaat druppelen besluiten we om toch maar binnen te eten. We zoeken een tafeltje uit maar dat bleek een verkeerde keus want we zitten vlakbij de grill en die is goed heet. De mannen zijn zo aardig om een fan neer te zetten en dat scheelt iets. Het eten smaakt prima en is weer zoveel dat we het niet op krijgen. De bui was trouwens al snel weer over en we lopen weer droog terug. Als we langs de Mercadona lopen gaan we nog even naar binnen om rum te kopen. Bij de campers zitten we nog even buiten maar Monique en ik trekken wel wat aan want er zitten hier muggen maar dat is eigenlijk wel veels te warm want het is nog steeds 25 graden.
.         Camperplaats bij Castellon
        even een heerlijk ijsje eten
.  En ons avondeten smaakt ons ook prima

Castellon N39.97979 E0.03292

Zondag 26 september 2021

We gaan vandaag weer het binnenland in een rijden naar Morella. We nemen een mooie route en genieten van de bergen. Als we bij Morella aankomen is er nog plek genoeg en zoeken we een mooi plekje met uitzicht op de stad. We eten dan weer wat en daarna gaan Marco en ik de campers wassen en doet Monique een handwasje. We hebben besloten om hier morgen ook te blijven staan en dan het dorp te bekijken. We genieten van het heerlijke weer en omdat we op 1000 meter hoogte zitten koelt het s'avonds lekker af en is het slapen een genot.
     een mooie rit door het binnenland
 met zo'n uitzicht is de was doen en pretje.

Morella N40.62392 W0.0916

Maandag 27 september 2021

We hebben allemaal iets langer op bed gelegen omdat het heerlijk slapen was in de frisse lucht. We drinken koffie en ik maak nog een kwarktaart. Na de koffie gaan M&M en ik lopen naar het dorp. Het blijft een heel apart stadje met mooie straatjes met galerijen en de zijkant. Op internet stond dat de kerk vandaag gesloten zou zijn maar gelukkig is dat niet waar en kunnen we hem toch bekijken. Ik haal de stunt weer uit dat er twee gepensioneerde zijn en hij werkt ook hier. De kerk is echt erg mooi. We lopen de straatjes door een zien winkeltjes met kleding van de jaren 50, scheelt ons weer shoppen. Bij een zaakje met streekproducten is het erg druk omdat er net een lading toeristen naar binnen is gegaan. We gaan toch even kijken en zien dat je er kan proeven en dat doen we dan natuurlijk ook. Marco en ik hebben nog geen stukje worst beproeft of er komt een damen aangesneld om alles af te sluiten want dit was niet voor de normale toerist bestemd, ze bleef er ook als een lijfwacht bijstaan. We halen bij de bakker nog even brood maar daar is bijna al het brood op  twee na en eentje is bijna meter lang en dus nemen we maar de andere. Ik wil natuurlijk weer anders teruglopen als heen en dat lukt ook wel alleen is het een flink stukje om. Weer bij de campers wordt er eerst gegeten en de rest van de middag luieren we wat. Trouwens toen we gisterenochtend gingen rijden brandde bij Marco weer het zelfde lampje op zijn dashboard en dus moeten we morgen weer een garage opzoeken.

Marco tussen de reuzen
.             leuke straatjes in Morella
      de kerk die gelukkig toch open was
       fraai uitzicht van bovenop de berg

Dinsdag 28 september 2021

We gaan vandaag naar de Ebro Delta maar eerst wordt er een garage gezocht. De eerste heeft geen computer om de motor uit te lezen, de tweede heeft pas morgen tijd en bij de derde gaat het met de computer wel lukken en nu maar hopen dat ze iets kunnen vinden. Het is weer flink wachten maar dan zit er toch schot in de zaak en blijkt het de katalysator te zijn. Hij wordt schoon geblazen maar Marco moet na de lunch terugkomen zodat ze kunnen nakijken of de katalysator stuk is of niet. We rijden dan naar de Ebro Delta waar we op een camperplaats gaan staan die 9,= kost tegenwoordig. Na wat gegeten te hebben gaan Marco en Ger weer terug naar de garage en blijven Monique en ik bij onze camper. We gaan nog even met de honden lopen maar dat wordt niet al te ver want het is erg warm. We zetten de stoelen in de schaduw en worden via Whatsapp op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen in de garage. De katalysator blijkt inderdaad stuk te zijn en ze gaan kijken of ze een nieuwe kunnen bestellen en hoe lang dat gaat duren en natuurlijk ook hoe duur dat gaat worden. Ik zoek op het internet alles op over een katalysator en lees dat het geen kwaad kan voor de motor om dan toch te blijven rijden. Als de mannen weer terug zijn bespreken we wat we gaan doen en wachten het bericht van de garage maar af. Het avondeten bestaat vanavond uit tosti's.
 onderweg naar de kust wordt er flink aan een nieuwe weg gewerkt.
 we staan weer eens bij een garage te wachten.

Ebro Delta N40.65855 E0.67468

Woensdag 29 september 2021

We hebben van de garage gehoord dat het minstens vijf dagen gaat duren en de kosten een stuk hoger zijn dan in Nederland en dus wordt er besloten om de gok te wagen en gewoon zo naar Nederland te rijden
We gaan vandaag eerst een stukje met een fiets voor vier personen door de Ebro Delta fietsen. Dit is geweldig leuk al staat het bij Ger op zijn nooit meer te doen lijstje. Jammer genoeg kunnen we niet rond fietsen en dus besluiten we om met de campers nog even rond te rijden. Als we al een flink stukje hebben gereden zien we toch nog flamingo' s staan en daar kwamen we toch voor. We rijden dan door een  stukje het binnenland in waar we bij een oud treinstation kunnen staan. De rit er naar toe was prachtig en ook de omgeving hier is geweldig. We staan langs een fietspad die je hier veel hebt in Spanje die allemaal over oude trajecten van spoorlijnen lopen, echt heel erg leuk als je zo door de tunnels fietst. Er moet hier verderop een warm waterbron zijn en dus worden de wandelschoenen aangetrokken en gaan we op pad. Ger blijft bij de campers want die heeft weer erg last van zijn knie. Wij lopen door de tunnels naar de bron en daar is het erg mooi. We lopen nog even een stuk door de kloof langs de rivier en dit vinden de honden helemaal heerlijk. Het water is aangenaam warm maar we hebben geen zwemkleding bij ons dus wordt er niet gezwommen. Als we na 1.1/2 uur weer terug zijn bij de campers wordt er genoten van een borreltje. Vanavond staat er macaroni op het menu.
 hier in de Ebro Delta hebben ze 21.000 ha aan rijstvelden.
 na de oogst gaan ze er met zulke machines overheen.
.          eindelijk zien we flamingo
 we rijden nog een stuk langs de Ebro
het mooie binnenland van spanje
 ons plekje bij een oud treinstation
 Dit zijn de fietspaden die over de oude trajecten van de spoorlijnen lopen.
 de warm waterbron van Fontcalda
 echt prachtig mooi hier in de omgeving

Prat de compte N41.003399 E0.419521

1. Wat is Spanje toch mooi en afwisselend. Lekker mee zitten genieten met je verslag en mooie foto's.