donderdag 2 maart 2023

voorjaar 2023 Spanje week 2

Vrijdag 24 februari 2023

We staan om even voor zessen op en rijden naar een andere parkeerplaats waar we de wc lossen en koffie drinken. We gaan dan weer verder en rijden naar een camping playa de fiesta bij mont-roig del camp. Je zal wel denken, een camping, maar het is de bedoeling dat we daar Arie en Lia treffen.  We rijden via een mooie route en zijn er om 12.00 uur. De camping is niet echt geweldig maar we doen het er maar mee. Arie en Lia komen tegen tweeën en kunnen nog naast ons staan. Het is goed om elkaar weer eens in levende lijven te spreken want dat was in oktober voor het laatst.  Ziva is ook weer heel blij dat ze ons ziet en is weer haar drukke zelve.  Het avondeten doen we nog met elkaar buiten maar gaan daarna ieder zijn eigen camper in want het wordt toch wel weer fris. Marco en Ger hebben vandaag nog de fietsendrager van Marco onder handen genomen want deze is met het nemen van een verkeersdrempel een beetje doorgebogen.
             mooie route om te rijden
arie en Lia zijn ook gearriveerd en konden er nog naast staan.
we krijgen nog een mooie zonsondergang.

Mont-Roig del Camp
N41.04379 E0.99477

Zaterdag 25 februari 2023

Als we opstaan is het erg grijs en fris maar gelukkig komt al snel de zon erbij en wordt het heerlijk weer.  Lia is druk met de was en bij Marco gaan de fietsen weer op de fietsendrager.  Er wordt weer vaak met de honden gewandeld en voor de rest van de zon genoten. We maken ieder een planning en wij gaan morgen het enorme eind van 21 km rijden en Arie en Lia 100 km. Zij gaan weer langzaam richting huis.

dit was nog ontbijten in de kou
de fietsen kunnen weer teug gezet worden.
lekker genieten van het mooie weer
Zondag 26 februari 2023

Na nog een ontbijt met elkaar nemen we weer afscheid van Arie en Lia die nog even blijven staan om Ziva weer tot rust te laten komen. Wij gaan dus de enorme trip van 21 km maken en komen op een prima plek uit.  Er staan haast geen campers en we hebben dus genoeg keuze om te gaan staan.  We zoeken een plekje uit uit de wind want die waait vandaag flink.  Eerst gaan we met de honden over de boulevard lopen en het zal hier in de zomer best druk zijn.  Er staat nog een camera ploeg op het strand dit mode foto's aan het maken zijn en het model staat te bibberen van de kou.  Vanwege de koude wind kunnen we, al schijnt de zon nog zo heerlijk, niet buiten zitten.
        een prima plek maar wel veel wind
        modellenwerk is niet altijd leuk
het is hier wel erg mooi met een prachtig blauw zee.

Mont-Roig del Camp
N40.942101 E0.858147

Maandag 27 februari 2023

Nadat we een hele nacht hebben liggen schudden is ons bed vanwege de wind gaan we vandaag een flink stuk rijden want we willen een stuk naar het zuiden zodat we hogere temperaturen krijgen. We hebben besloten om naar Valencia te gaan zodat we morgen deze stad kunnen gaan bekijken.  We nemen de N340 en rijden door allerlei bekende toeristen stadjes. Het is verbazingwekkend hoe stil het nu is. We hebben een camperplek uitgezocht waar mijn zus ook heeft gestaan. Het is een prima plek en als de campers staan gaan we even langs de zee lopen waar flinke golven staan.  Er zijn verschillende surfers bezig en dat is altijd een prachtig gezicht. Als we aan het lopen zijn zien we nog een andere parkeerplaats die we beter vinden en dus worden de campers verkast. Tegen de avond komen er steeds auto's voorbij rijden en we denken dat het hier en soort van ontmoetingsplaats is voor homo's.  Als Marco de weg oversteekt en zijn hand opsteekt om te bedanken dat er een auto voor hen afremt denk deze man gelijk dat hij sjans heeft en wil al gelijk stoppen.  Marco weet niet hoe snel hij weer in de camper moet komen en hebben wij de grootste lol.
onze uiteindelijke plek waar we gaan staan
een mooie zee met goede golven voor surfers

Valencia N39.412998 W0.333275

Dinsdag 28 februari 2023

We hebben besloten om naar een bewaakte parkeerplaats te rijden zodat we met z'n vieren Valencia in kunnen.  Ook deze plek heb ik van mijn zus,  zo heerlijk als je zo iemand heb die al vanalles heeft uitgezocht.  Nadat we eerst verkeerd rijden omdat ik waarschijnlijk de verkeerde coördinaten heb ingevoerd komen we uit eindelijk bij de parkeerplaats uit en mogen we er niet op.  Ik priobeer nog of het voor een paar uurtjes mag maar nee vandaag en morgen is de parkeerplaats gesloten. We hebben gelijk de balen en houden Valencia voor gezien en rijden naar Cullera. Daar halen we eerst bij de Lidl even boodschappen en dan gaan we de camperplaats bekijken maar komen we aan de verkeerde kant van de rivier terecht.  Hier is ook wel een plek maar daar zijn we het alle vier over eens dat we daar niet willen staan.  We rijden  weer een stukje teug en steken de rivier over.  Hier sta je best goed maar er wordt op de weg wel erg hard gereden en dus moeten de honden aan de lijn.  Het is vandaag echt heerlijk weer en we kunnen dan ook lekker buiten zitten.  Er wordt koffie gezet en dan komt er een Duitser ons vertellen dat een stukje verderop een prachtige parkeerplaats is bij een restaurant El Cordobés waar je prima kan staan en de honden gewoon los kunnen lopen.  En dus wordt alles weer ingepakt en rijden we daar heen. Het blijkt inderdaad een prima plek.  We zetten de campers zo neer dat we heerlijk uit de wind in de zon kunnen zitten.  De zee gaat flink te keer en het is geweldig om naar de hoge golven te kijken die af en toe over de kade heen spatten. De Duitser verteld ons ook dat verderop een ander restaurant zit waar je heerlijk kan eten en dus gaan we daar tegen 14.00 uur naar toe lopen.  Als we daar aankomen ziet het er nogal duur uit maar we gaan toch binnen vragen of ze een terras hebben want we hebben de honden bij ons.  De over zegt dat dat veel te koud is maar wij zeggen dat het in de zon oké is een dus dekt hij een tafeltje voor ons in de zon op het terras.  We zitten aan en rivier waar allemaal bootjes liggen en het ziet er heel gezellig uit.  Niet veel later komt er nog een stel die graag buiten zitten en dus wist er nog een tafel gedekt.  We eten een entrecote en Marco neemt vis en alles smaakt heerlijk.  Na het eten gaan we nog even op een groot strand kijken waar de golven ook weer spectaculair zijn.  Weer terug bij de campers genieten we nog van het heerlijke weer maar als tegen het einde van de middag de golven steeds verder over de kade spatten besluiten we om toch maar teug naar ons plekje langs de weg te gaan zodat we rustig kunnen slapen zonder dat we onder lopen en ook uit de herrie van de golven zijn want die maken flink wat geluid.
de honden willen ook graag een stukje eierkoek
       dit is alles wat we zien van Valencia

ons plekje langs de rivier
waar deze oude man met paard en wagen nog langs komt

Als we verkast zijn gaan we bij uit eten en staat er bij de ingang van het restaurant deze prachtige tafel.
            er wordt heerlijk gegeten
        met mooi uitzicht op een rivier
daarna nog even met de honden naar het strand waar de golven enorm zijn
Chico wil maar één ding en dat is spelen

Cullera nabij restaurant El Cordobès
N39.1342245 W0.2353508

Woensdag 1 maart 2023

Als we opstaan is het weer bewolkt maar niet zo koud.  We gaan eerst een stuk met de honden lopen en daarna brood halen en even bij een Chinees naar binnen (een Chinees is een soort van hele grote Action) we rijden daarna eerst naar een sanistation voor het lossen en laden van wc en water en daarna nemen we een weggetje door de bergen. In de bergen is het een stuk kouder en valt er zelfs een beetje regen.  Het blijkt een favoriete route te zijn voor fietsers want daar stikt het hiet van.  Bovenop drinken we nog even een bakkie in de kou en dan weer snel naar beneden. Het was weer een prachtige route die weer hebben gereden.   We komen nog door La Nucia, hier hebben we Chico uit het asiel gehaald. Er wordt hier nog even diesel getankt want deze kost hier maar 1,38 .Eenmaal beneden is de temperatuur een stuk beter.  We hebben een plekje net voor Alicante waar maar 3 campers zouden kunnen staan en van verre zien we al dat er twee staan.  We gaan het toch proberen en we kunnen er nog makkelijk bij.  We zetten de stoelen en tafel in de zon en gaan dan eerst eten want het is alweer 14.00 uur. Daarna ga ik met Marco en stuk lopen om de honden uit te laten.  Weer teug bij de campers ga ik bij een van onze buren in haar camper kijken.  Ze is Noorse uit de buurt van Trondheim en vindt het niet erg dat ik bij haar binnen wil kijken.  Ik vind het een mooie camper met veel zit ruimte,  een Challenger Magéo 391 cruise edition. Ik ga natuurlijk gelijk op internet kijken maar het blijkt dat deze niet meer nieuw gemaakt worden,  zo jammer.  We zitten nog tot 17.00 uur buiten maar dan moeten we toch echt naar binnen.  In de avond krijgen we nog een flinke regenbui.
        een heerlijke tocht die de bergen
           even stoppen voor koffie

En dan is daar de zon weer en de zee
   daar gaan we dan ook gelijk van genieten
   even met de honden het water op zoeken
        Doedel geniet van het droge zeewier
       en dan weer teug de berg op natuurlijk

El Campello N38.47983 W0.309831

Donderdag 2 maart 2023

Als we opstaan is het gewoon koud. We rijden langs de kust door Alicanteen printen daar boodschappen te doen maar kunnen vanwege onze hoogte niet op de parkeerplaats terecht en in de straat is nergens plek en dus rijden we maar door. Als we op ons uitgezochte plekje komen is er nog plaats genoeg en zetten we de campers zo neer dat we een beetje uit de wind kunnen zitten.  Als we eenmaal staan blijkt de wind nogal te dwarrelen en dus wordt de koffie binnen opgedoken.  Ik bel nog een flinke poos met mijn zus en daarna eten we een heerlijke tosti.  Als we met de honden gaan wandelen en weer teug komen zien we een auto die zich vast heeft gereden in het zand.  Marco en ik gaan helpen maar we krijgen totaal geen beweging in de auto.  Nadat we een poos hebben staan ploeteren komen er nog een paar mensen helpen maar ook dan krijgen we de auto met geen mogelijkheid uit het zand.  Er komt een andere auto aan en dat blijken vrienden van het jonge stel dat zich heeft vast gereden.  Het zijn mensen uit de Oekraïne. Deze probeert hem er met een sleepkabel uit te trekken maar dat gaat ook niet en moeten we zelfs deze auto uit het zand duwen wat gelukkig nog wel lukt.  Marco en ik gaan alle campers langs om sleepkabels te verzamelen maar er zijn er maar heel weinig dit er één hebben.  Als we er twee gescoord hebben blijkt er al iemand te zijn met een hele lange kabel en nu lukt het wel in de auto los te trekken.  Het blijkt dan dat hij twee lekke banden heeft voor en we denken dat er in het karton dat hij onder de wielen heeft gelegd iets van grote nieten zaten en dat hij daardoor nu lekke banden heeft. Maar daar kunnen wij niet meer mee helpen en dus nemen we afscheid en brengen we de sleepkabels weer teug bij de mensen.  We zijn al met zeker twee uur bezig geweest.  We kunnen dan nog even lekker buiten zitten en toch nog iets van de zon genieten.
          Mooie gebouwen in Alicante
          wandelen langs de boulevard
                              Alicante
haast met geen mogelijkheid los te krijgen.

Urbanova
N38.289445, W0.520565

1. Lia van Wingerden-Been2 maart 2023 om 10:48

Wat een belevenissen weer en Marco uitkijken hoor....meteen melden dat jij 3-3-2023 34 jaar gelukkig getrouwd bent😘.

SAN, misschien teug nog ff uit je woordenlijst halen😀😀😀

2. Jullie maken maar wat mee! Jammer dat Valencia niet gelukt is, stomme parkeerplaats ook. Leuke foto's van de hele groep.

3. Zo jammer toch dat cullera gesloten is. Was wel een leuke plek. En inderdaad overal wel plek te vinden dit jaar, en opvallend heel veel Nederlanders. Geniet er nog lekker van met zijn vieren en zeg nooit nooit wie weet zien we elkaar nog.

4. jullie beleven weer eens wat!!