zondag 26 januari 2020

week 13 Spanje 2020

Maandag 20 januari 2020

Als we opstaan is het erg fris. Nadat ik een flink eind met Chico ben wezen wandelen besluiten we om een stukje van de zee af te gaan staan want dat is het een stuk aangenamer. Zo gezegd zo gedaan en dat scheelt echt enorm. Hier kunnen we gelijk buiten zitten en kan zelfs de korte broek weer aan. Na de lunch ga ik nog een flink stuk met Chico lopen en kom zo bij een mooie rotsformatie aan het einde van het strand. Dit blijft toch altijd een mooi gezicht als de golven over de rotsen spoelen. Als er aan het eind van de middag meer bewolking komt gaan we weer naar binnen.
Mooie rotsen in de zee

Genieten van een heerlijk weertje

Mooie bloempjes in het zand

Dinsdag 21  januari 2020

De dag begint weer uitermate fris maar om 11.00 uur gaan de stoelen weer naar buiten en is het weer genieten geblazen. We horen dat er in het oosten van Spanje toch echt wel veel regen is gevallen. En een klein stukje het binnenland in is er zelfs een flink pak sneeuw gevallen. Wij zitten gelukkig in de goede hoek en blijft ons dit bespaard. Voor morgen geven ze wel regen op maar we zullen het wel zien. Voorlopig nemen ze deze dag niet meer van ons af.
Chico en ik genieten van de heerlijke natuur hier

Woensdag 22 januari 2020

Het is vannacht inderdaad gaan regenen. Ik laat Chico uit met de paraplu, gelukkig heeft Chico geen hekel aan regen. Als we terug zijn wordt hij goed afgedroogd maar zit hij later wel te bibberen van de kou en dus krijgt hij een dekentje, wat een baby. Van Manja heb ik een doek overgenomen met schilderen op nummer en dat is prima voor deze dagen. We zetten nog even de generator aan want het wordt een dag zonder zon.
Zelfs met slecht weer is het hier nog mooi

Donderdag 23 januari 2020

Ook vandaag weinig zon maar gelukkig wel droog. We doen dus onze dingen binnen en gaan af en toe met Chico lopen zodat deze ook zijn energie kwijt kan en wij een frisse neus kunnen halen. In de middag gaat het weer flink regenen en komt de water steeds dichterbij de camper te staan. We laten de generator draaien zodat e geen probleem krijgen met de stroom. Af een toe moet het wel naar buiten om de paraplu weer goed boven de generator te zetten want anders staat deze in de regen.
Wat een prachtige zonsondergang

Vrijdag 24 januari 2020

Als we opstaan zien we zowaar een waterig zonnetje. Nadat ik Chico heb uitgelaten gaan we kijken of we nog uit deze natte zooi weg kunnen komen. Het lukt makkelijk en we rijden 70 km door naar Rota waar we wel vaker staan. Zijn erg benieuwd of er plek is. Als we daar aankomen staat het erg vol maar er is precies nog een plekje voor ons. Even later verzetten we de camper nog want er komt een beter plekje vrij. Ik loop met Chico naar het strand en later gaat Ger nog met hem en de bal naar het strand en dan is hij weer, Chico dus, helemaal tevreden. In de middag gaat het weer flink plenzen en zijn we erg blij dat er nu gewoon op asfalt staan en niet met in de modder. We bellen nog maar Marco en Monique om hun een prettige vakantie te wensen. Zij gaan morgen naar Lapland om daar een week door te begeven met allerlei leuke dingen zoals met husky sledetochten mee te gaan en meer van dat soort activiteiten. Wat zullen die genieten. We hopen dat ze ook nog het noorderlicht kunnen aanschouwen want dat zou toch wel helemaal geweldig zijn. Gelukkig wordt het tegen 20.00 uur weer droog en kunnen we tv kijken.

Rota (N 36.3259 W 6.15817)
Het is ons gelukt om uit deze waterpartij te komen

We staan weer bij Rota

Met zijn mooie stranden

De kust wordt langzaam uitgesleten door de zee

Zaterdag 25 januari 2020

In de ochtend regen het nog wat maar ik loop toch bijna een uur met Chico door de duinen en over het strand. De bakker is langs geweest en dus hebben we weer eens vers brood. Na de lunch doen we nog een spelletje Yathzee. Als de zon dan gaat schijnen ga ik nog even met Chico naar het strand en Ger gaat een praatje maken met de Nederlanders hier. Ik krijg het eerste reisverslag door van Manja en Peter en die hebben het prima naar hun zin zo te lezen. Zo tegen vieren komt ineens de politie iedereen weg sturen. We mogen wel langs de weg gaan staan maar moeten de parkeerplaats verlaten. Ergens is het wel te begrijpen want er kan geen auto niet meer parkeren en dat in het weekend dat zullen de bewoners niet echt blij mee zijn. Wij zijn snel klaar en rijden naar de parkeerplaatsen langs de weg waar we al snel weer staan. Er komen er steeds meer natuurlijk maar hier is niet voor iedereen plek dus zullen ze verderop moeten kijken. Het voordeel van deze plek is dat we veel langer kunnen genieten van de zon. We hebben wel besloten om dan morgen toch maar verder te gaan.

Nog even wandelen met Chico

En nu staan we dus langs de weg

Zondag 26 januari 2020

We staan op met een stakende blauwe lucht. We gaan nog even lekker lang douchen en nadat Chico nog is uitgelaten vullen we de watertank en leggen we de wc. We hebben een cp uitgezocht bij het plaatsje Hinojos maar al ziet het stadje er leuk uit de plek is smerig en ongezellig. We laten Chico even spelen en gaan dan toch weer door naar het plaatsje El Rocio. Hier waren we een paar jaar geleden en ook op een zondag en dan is het hier heel gezellig met allemaal processies. Als we er maar toe rijden is het al enorm druk op de weg terug dus de meeste zullen wel al vertrokken zijn. Nou niets is minder waar. Als we bij het stadje zelf komen is de weg afgesloten en moeten we een afslag verder rijden. Overal en echt overal staan auto's. Er staan nu ook borden dat het verboden is voor campers. We besluiten om dit gekkenhuis aan ons voorbij te laten gaan en zoeken een nieuwe cp aan de kust. We rijden door het nationaal park de Doñana en zien dat er flinke stukken verbrand zijn. Het plekje aan het strand is te bereiken via een onverharde weg met flink wat geulen erin vanwege de afwatering van de regen. We proberen het op twee verschillende plekjes maar ook hier kunnen we niet warm voor lopen. Na overleg rijden er toch nog maar een stuk door naar La Rábida. Daar staan we bij een museum van Columbus en een klooster. De plekken hier zijn prima en dus gaan we hier staan. Het is ondertussen alweer 15.00 uur en omdat hier een restaurantje is besluiten we om maar makkelijk te doen en daar te gaan eten. Hebben we gelijk lunch en diner in één. Het smaakt heerlijk. Ik ga daarna nog het museum in en daar liggen 3 replica schepen waar je op een in kan echt heel leuk. Er is ook nog een openluchtmuseum. Om 17.00 uur ben ik weer bij de camper. Al met al hebben we veel meer gereden dan weer hadden gepland maar staan we wel op een leuk plekje.

La Rábida (N 37.210499 W 6.92506)

Smalle straatjes in Hinojos

Weer volop paarden in het plaats El Ricio

Via een slechte weg proberen we een plekje aan het strand te vinden

Flinke geulen door de vele regenval

Het museum van Columbus met drie mooie schepen

In de schepen leuk om te zien hoe het eruit heeft gezien

De kapiteins hut

Nog even een mooie struik gefotografeerd

1. Dat was weer even meegenieten met jullie. Giel heeft hier trouwens nog geen vriendje gevonden in de groep hoor, hij mist Chico dus nog steeds.