donderdag 9 maart 2023

voorjaar 2023 Spanje week 3

Vrijdag 3 maart 2023

Vandaag zijn Marco en Monique 34 jaar getrouwd.  We blijven hier nog lekker een dag staan en hopen dat het lekker weer gaat worden en de ochtend begint al veel belovend. Er worden wat klusjes gedaan maar een paar kunnen toch niet uitgevoerd worden omdat het simpel weg niet pas,  we hebben namelijk spullen gekocht om het reservewiel onder de auto te plaatsen maar de vuilwatertank zit in de weg.  Wel nemen we Doedel onderhanden en gaat er een gedeelte van haar haar eraf. Aan het einde van de ochtend komt er sluier bewolking en is het gelijk fris maar gelukkig is dat weer snel verdwenen.  We genieten dus toch van een heerlijke dag met af en toe wandelen met de honden
               Doedel wordt geschoren

Urbanova N38.289445 W0.529565

Zaterdag 4 maart 2023

Het was de bedoeling dat we vandaag weer zouden gaan rijden maar omdat de camperplaats flink vol staat zijn we bang dat het op de andere plekken ook zo zou zijn omdat in het weekend veel Spanjaarden ook met hun camper oppad zijn.  Nu wordt het vandaag ook nog een heerlijke dag dus is het echt geen straf.  Als we met de honden over de boulevard lopen zien we bij een cafetaria dat ze daar brood verkopen en dus worden er gelijk twee stokbroden ingeslagen. Het is vandaag zo lekker dat de korte broeken aangetrokken worden en we heerlijk kunnen genieten van het mooie weer.  Het is jammer dat in de middag de wind weer opsteekt en omdat er een camper naast ons is komen staan kunnen we niet meer uit de wind gaan zitten en gaan we maar naar binnen.
in de ochtend nog met een vest over het strand
maar niet veel later heerlijk in de korte broek.
deze man is met zijn harpoen de zee in geweest om
                   deze jongen te vangen
nog lekker genieten van de zon voordat het weer te hard gaat waaien
        Chico geniet ook van het zonnetje
          parasailors aan het oefenen.

Urbanova N38.289445 W0.520565

Zondag 5 maart 2023

De zon komt mooi op uit de zee.  Vandaag gaan we een stuk rijden.  Eerst naar een sani station waar we wel de wc's kunnen lozen maar water tanken lukt hier niet. Dan stoppen we even voor koffie en daarna nog boodschappen halen bij de Lidl waar het erg druk is want dit is de enige supermarkt die op zondag open is.  We rijden via de kleinste wegen naar Mazzaron en af en toe is het heel druk omdat er dan een markt is en het wel lijkt of heel de stad naar die markt wil. Voorbij mazzarron bij het plaatsje Canãda de Gallego is een vrije camperplaats.  Als we daar aankomen staat het prop vol met Duitsers en valt de plek ons een beetje tegen maar omdat het al tegen 14.00 uur is en we willen eten zoeken we toch een plekje.  Als we staan wordt er dus eerst gegeten en dan zien we dat er iemand met uitzicht op de zee gaat vertrekken dus gaan we gelijk met de campers klaar staan om daar te gaan staan.  Maar goed dat we er snel bij waren want na ons is er ook al iemand die er wil staan maar die heeft dus pech.  De zon schijnt nu heerlijk en we zitten prima achter de campers.  Marco en ik gaan met de honden nog verderop kijken of daar misschien nog een beter plekje is maar dat is er niet.  Onder tussen is de zon achter de wolken verdwenen en wordt het langzaam frisser maar het is dan ook alweer 17.15 uur.
          een prachtige opkomende zon
        heel druk bij de Lidl op zondag
mooie route door het binnenland naar Mazzaron.
we rijden door prachtig bloeiende amandelbomen
           en hele lelijke plastic kassen
eerst staan we een beetje midden in de pot
maar na het vertrek van een Belg kunnen we heerlijk aan de zeekant staan.

Canãda de Gallego  N37.535255 W1.372099

Maandag 6 maart 2023

Het is alweer 34 jaar gelden dat we,  ook op een maandag,  zijn getrouwd, wat gaat de tijd toch snel als je terug kijkt. We gaan vandaag weer verder maar eerst wordt er nog even gedoucht omdat we vandaag weer water kunnen tanken.  We rijden een stuk door het binnenland en al is het maar 20 km vanaf de kust toch is het hier heel anders.  Als we bij Aguilas komen gaan we eerst bij een Chinees langs voor nog wat kleine spulletjes daarna naar de Mercadona voor nog wat boodschappen want we rijden naar ons favoriete plekje bij de twee baaien.  Mijn zus staat hier ook maar die weet nog niet dat wij komen dus dat is een verrassing.  Bij het benzinestation wilde we gas tanken maar we hebben pech want morgen is er pas weer gas. We vullen wel gelijk de watertank en lozen de wc zodat we er voorlopig tegen kunnen.  Als we naar het plekje rijden is het er toch best vol maar gelukkig kunnen we nog een plek vinden voor ons tweeën. Hen en Aad hebben ons zien aankomen rijden en komen gedag zeggen.  Hun gaan eerst nog even eten en wij drinken eerst nog koffie.  Als Marco en ik een wandeling met de honden hebben gemaakt gaan wij eten en daarna komen Hen en Aad er ook bij zitten.  We hebben genoeg om over te praten en we bekijken Aad zijn elektrische step die hij net heeft gekocht en later wordt hij ook door ons allemaal uitgeprobeerd en dat gaat best goed,  Ger is gelijk heel enthousiast.  Om 18.30 gaan Hen een Aad eten en gaan wij er ook aan beginnen.  Het was vandaag heerlijk weer al kwam er wel af en toe wel een wolk voor de zon en dan mis je hem wel.
dit was nog in de ochtend bij onze camperplaats in Mazzaron
   mooie route door een stukje binnenland
we staan er op onze favoriete plek bij de twee baaien
           eerst maar even eten
en dan met z'n alle genieten van de zon en elkaars gezelschap
       we proberen allemaal Aad zijn step
  en Chico geniet van mijn vest die uit kan als de zon schijnt

Aguilas N 37.375301 W1.62962

Dinsdag 7 maart 2023

Na weer een heerlijke wandeling in de ochtend wordt er nog koffie gedronken.  Het is vandaag flink bewolkt en er staat een harde wind maar de temperatuur is prima.  Veel doen we niet vandaag. We gaan nog even naar Hen en Aad zodat Marco en Monique hun camper kunnen bekijken.  Hen en Aad krijgen vandaag bezoek van Aad zijn zus en zwager.  Als ik in de middag nog even ga voelen hoe warm/koud het zeewater is,  het is dus heel koud,  zie ik dat de strandtent open is en omdat gisteren Hen al zat te smachten naar een sangria op een terras ga ik het hun maar even vertellen.  Hun visite wilde juist vertrekken maar blijven nu nog en ook wij gaan mee wat drinken.  Het is heel gezellig en er gaat zelfs een tweede sangria naar binnen.  Dit had ik dus beter niet kunnen doen want teug bij de campers ga ik aan het eten beginnen maar dan wordt ik me toch misselijk en komt de sangria er weer gezellig,  nou gezellig,  uit.  Ik kan nog net het vlees afbakken maar eten gaat het voor mij niet worden en ik verdwijn maar mijn bed.  Daar ben ik ook niet meer uitgekomen tot de volgende ochtend.  Een wijze les neem altijd maar één sangria hoe lekker hij ook smaakt.
In de ochtend veel bewolking en een harde wind
Tijdens de ochtendwandeling komen we een vervallen pand tegen met nog mooie bogen
           het blijft hier uitzonderlijk mooi
Monique gaat 's middags ook mee wandelen
              dit zijn de boosdoeners
maar het was wel erg gezellig zo met z'n allen

Aguilas

Woensdag 8 maart 2023

Vandaag heel ander weer,  we staan op met een strakblauwe lucht en de temperatuur is ook alweer een stuk hoger.  Ik ga met Aad nog even schat zoejen met zijn metaaldetector op het strand maar vinden niets.  Marco gaat zijn dakluik opnieuw kitten en Ger verzet de kopen van de schotels iets zodat we weer tv hebben.  Om 13.30 uur gaan we met z'n zessen uit eten en het smaakt weer heerlijk.  Nee ik neem een cola en geen sangria! Er zijn toch echt al aardig wat mensen aan het zwemmen maar als we na het eten door het water lopen vinden wij het toch nog steeds te koud.  Het weer is echt zomers en dan te denken dat er in Nederland sneeuw is gevallen echt bizar.
       Marco is zijn dakluik aan het kitten.
       Chico wil altijd de stok die Doedel heeft
het is vandaag wel heel erg druk op de camperplaats
nog even een foto omdat ik het niet kan laten
we hebben nog een prachtige zonsondergang

Aguilas

Donderdag 9 maart 2023

Vandaag gaan we hier vertrekken van deze mooie plek.  Gelukkig zijn er wolklen zodat het afscheid minder zwaar valt.  We nemen dus ook afscheid van Hen en Aad maar die gaan we van het weekend weer zien in Villaricos want daar willen we allemaal naar naar de zondagsmarkt.  Wij gaan eerst even langs het benzinestation om te lossen en te laden en om gas te tanken maar ook vandaag nog geen gas. We rijden dan door naar de plaats Vera waar een wasserette zit waar we de was kunnen doen.  Als alles na een uurtje weer schoon in de kast ligt halen we nog even boodschappen bij de Mercadona en dan naar een ander tankstation om daar gas te tanken en daar lukt het gelukkig wel.  Als we net klaar zijn met gas tanken staan ineens Hen en Aad  achter ons.  Ze zijn toch ook maar vertrokken en ook hun zaten met het probleem dat ze gas moesten hebben en dus hier terecht kwamen.  Wij rijden alvast naar Vilkaricos waar nog plek genoeg is. Zetten de campers neer en drinken eerst koffie met heerlijke taart.  Later komen Hen en Aad ook aanrijden die hebben eerst ergens brood gegeten. We kunnen nog heerlijk buiten zitten want de zon is weer tevoorschijn gekomen. We gaan allemaal nog even op Aad zijn step en rondje rijden over het terrein en zelfs Monique bevalt het wel.  De mannen gaan nog even met de schotel aan de slag want Marco krijgt nog geen goed beeld. Om 18.30 uur gaan we aan het eten beginnen.
onderweg nog veel oude grotwoningen
de was wordt gedaan en na een uur ligt alles weer schoon en fris in de kast.
er wordt geoefend met de step van Aad
        wat hebben we het toch slecht hè

Villaricos N37.242618 W1.775325

1. Nou we zien jullie thuis dus wel op het steppie voorbij scheuren.
    Maar wat een weertje hebben we dit jaar he.

2. Lia van Wingerden-Been9 maart 2023 om 11:02

Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Geniet maar lekker samen en wijs om niet al teveel sangria te drinken.

3. heerlijk om jullie verhalen te volgen.
    gr san & wim

4. Wat Geweldig erg leuk om jullie reis zo een beetje te volgen 🥰
    Veel genieten hoor

5. Prachtige foto's! Wat was dat een verrassing toen jullie aan kwamen rijden, echt leuk om even met elkaar op te rijden!